Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Post by Larm »

Nei, man skriver ikke under på noen kontrakt. De virker svært useeriøse som de fleste dyrebutikker dessverre :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Post by Søstrene Halvorsen »

Kjøpte et hamster fra den butikken for mange årsiden jeg da og da måtte jeg skrive under på en ansvarsfraskrivelse, men jeg trodde helt ælig at dem hadde sluttet med det. Men jeg har hørt mye forskjellig om den butikke og de fleste sier den kunn egner seg til fiske salg.
Men det var synd det ente slik da.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Post by lucas »

Jo, det er pålagt at dyrebutikkene skriver kontrakt med kjøper ved salg av dyr. Dette kom i Mai eller Juni 2010 så regner med det er det du har skrevet under på. Regner med du har fått med deg siden der ndet står hva du skrev under på? Når dyret dør etter 14 dager kommer det ann på årsaken, men om det ikke er noe som har skjedd hos deg som er årsaken til døden har du nok rett på en ny rotte.
Uansett veldig trist dette.
EDIT: Det er en standardkontrakt ved kjøp av dyr fra NZB jeg snakker om, om er det en ansvarsfraskrivelse du har skrevet under på er det noe annet, men kan det være lov i det hele tatt da? :shock: De er pålagt og bruke denne standardkontrakten tror jeg så håper det er den de har brukt!

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Post by Niana »

Jeg måtte ikke skrive under på en kontrakt da jeg kjøpte mine rotter, jeg var ikke klar over at de fantes en gang. Jobbet deltid i en dyrebutikk i mai, vi fikk ikke høre om noe sånt. Men kanskje det ble en regel etter ar jeg sluttet der.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

elinebj93
Pinky
Posts: 7
Joined: 08 Jan 2011, 19:43

Re: Blo nedentil, og slapp hannrotte.

Post by elinebj93 »

Jeg har skrivi under på nzb standarkontrakt. Der sto det bare at det som skjedde etter kjøp er ikke dems ansvar. Sto ingenting om at jeg får igjen noe om det skjer no innen 14 dager.

Selv jobber jeg i tropehagen skjeden, og der gir vi heller ut ett nytt dyr om det har bare mistet livet sånn helt ut av det blå.

Post Reply