Virus?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Kine M

Virus?

Post by Kine M »

Heihei!

For to uker tilbake var jeg hos veterinæren med Vesla og My. Var der fordi de har hatt "kronisk" nysing over en liten periode. De er i toppform ellers, bortsett fra denne nysinga da. De spiser, sover, og leker og koser seg som bare det. Veterinæren synes de var veldig fine, og vi fikk en ukes kur med Baytril for å se om nysinga kunne forsvinne..
Og det gjorde den også. Jeg hadde rottene mine med meg en uke ned til pappaen min og da ble de friske. Nysinga blei borte.. Men nå er den tilbake igjen!! Noe som er ganske irriterende. Jeg hører også at Vesla er litt tett når hun puster...Jeg tenker egentlig at dette kan minne om allergi siden rottene var hos pappa når de ble friske, men ble syke igjen når de dro til opp til mamma, der hvor de bor til vanlig. Men det som er rart med dette, er at My ikke hadde noen nysing før vi fikk Vesla. Så nysinga starta når Vesla ble intregrert hos oss. Det er derfor jeg tenker at det ikke er allergi..
Men dyrlegen nevnte noe om virus.. kan det være det? Antibiotika virker jo bare på bakterie, ikke på virus..
Hvis noen har noe anelse hadde jeg blitt takknemlig om dere ville dele det med meg!

Vennlig hilsen Kine, Vesla og My

Shelly

Post by Shelly »

Jeg opplever noe veldig likt for tiden. Jeg har bare ei rotte som har kronisk nysing, så han fikk Baytrill i ei uke. Det gikk over mens han fikk medisinen men så snart som han sluttet så kom det tilbake - derfor tror jeg det er ikke allergi (og jeg har kuttet ut alt som jeg kan tenke han er allergisk mot). Gikk til dyrlegen igjen (Heidi Håøya - Groruddalen Dyreklinikk - anbefales på det høyeste), og fikk resept for Vibramycin. Hvis det virker ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Akkurat som dine rotter, er han ellers frisk og spiser som en hest. Likevel så må det være utrolig slitsomt å nyse døgnet rundt.

Locked