Feil med tanna - sår på kinnet..

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Feil med tanna - sår på kinnet..

Post by Lillelunde »

Hei dere! Var hos dyrlegen på mandag, og spurte han om den ene rotta mi som har sår på kinnet, han sa at det var et eller annet med den ene tanna som foråsaket dette, og eneste måten hun kunne unngå såret på kinnet var å trekke tanna.. Han sier at det er lite sannsynlig for at tanna skal vokse opp igjen, men klarer hun å leve med bare 3 fortenner? Har hatt ei rotte som hadde samme problemet, men dyrlegen jeg gikk til da viste ikke hva det var og gidde meg antibiotika som hun skulle gå på, og det gikk ikke bort, så hun levde med det hele livet... Er det best at jeg trekker hennes ene tann, og hun unngår sår, eller at hun skal ha såret og leve med alle 4 tenner? Hun klarer jo å spise normalt, og får ikke vondt når jeg tar på såret eller smører med aloevera.. Syntes bare litt synd på henne om hun skal leve med 3 fortenner :sjokkert: Han sa også at det går helt fint, og at de har jeksler? tenkte bare at jeg måtte høre meg med noen andre før jeg tar avgjørelsen, hva syntes dere at jeg burde gjør?
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply