De har spist av en gummileke!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Kjønn: Kvinne

De har spist av en gummileke!

Post by sanca »

Tja, vet ikke helt om denne skal ligge her eller under "adferd", men bare flytt i vei hvis det er feil...

Da jeg ordna som vanlig med teppeskift, vann og mat i buret i kveld, fant jeg noen merkelige, store bæsjer. Jeg kikka litt nærmere etter, og de inneholdt lange, rosa gummistrimler :gasp: Jeg syntes jeg dro kjensel på bitene, og sjekka en sånn rosa lekeorm med masse "totter" på, en barneleke som har liggi der rottene blir lufta. Og joda, den manglet ca 20 sånne biter, tydelige gnagemerker vitnet om det som hadde skjedd. Den er vel egentlig laget av en slags silikon, ikke gummi. Sannsynligvis er det ikke farlige kjemikalier i den silikonen, siden det er en barneleke. Jeg vet jo at rottene kan gnage på alt mulig rart, men at de virkelig vil spise masse biter av noe som ikke er mat, ble jeg veldig overraska over...

Jeg har ikke merka noe spesielt på adferden deres i hele dag, de har vært helt som vanlig. Og de spiser og drikker som vanlig. Men dette stuntet må jo ha forårsaket magesmerter! De bæsjeklumpene var omtrent dobbelt så tykke som de vanlige "rosinene"!! Men jeg tror nok det hele er over, og akkurat nå raser de rundt i buret og leker som normalt. Vil det være uansvarlig av meg å bare se an dette og se om de holder seg friske, eller burde de begge ha vært hos veterinær for sjekk så fort som mulig? (jeg aner jo ikke om det bare er en eller begge som har spist av denne leken)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte

Re: De har spist av en gummileke!

Post by tantepose »

Jeg tror det går helt fint. :cheerful: .....slukhalsene! :eating:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

Det er ikke noe å beskymre seg over, hvert fall når de har helt lik adferd som du er vant til :cheerful:
De har ikke fått i seg mye, og rotter spiser på mye rart :bonk:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Kjønn: Kvinne

Post by sanca »

Takk for svarene, ble jo veldig beroliget av at du svarte som du gjorde allerede den natta, tantepose :wink: Da kunne jeg gå å legge meg med god samvittighet... Jeg er vel kanskje ikke den første som har sett halvfordøyd ikke-mat i rotteavføringa :nottelling:

Nå har jeg selvsagt fjerna den gummileken, og gått over resten av barnas lekerom for å se om det er noe rottene ikke har godt av, eller noe som er for kostbart til å gnages på :cheerful: Barna mine deler et rom oppe som er soverom, også har de et stort rom til lekerom i underetasjen. Når rottene er ute løper de fritt i hele den etasjen. Rottene elsker selvsagt når det er rotete på lekerommet, leker over hele gulvet er fantastisk moro :grin: Men jeg maser fælt på barna om rydding, synes det er litt enklere å holde det rent for rottetiss osv når det er ryddig :crazy: Men litt artig da, at rommet er lekerom for både barna og "barna" :cheerful:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply