Syk eller gammel?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Syk eller gammel?

Post by maggy »

Eg har fått rotter å den ene er 1,5år hun har et lite kutt under det ene øye,virker veldig rolig og stille,hun kjenner ikje meg og eg ikje henne så tørr ikje helt å ta henne opp enda for å sjekke mer,men har burdøren åppe nesten hele dagen så de kan komme ut når de vil :)
men det eg lurte på var, i dag gav eg de ein pølsebete (ikje stor) å d ble litt slossing om den,etterpå såg eg at den ene hadde litt blo på nesetuppen,nesten så hun hadde skrapt seg opp,kan dette kommet etter slossingen?
Å det lille kuttet hva skal eg gjøre med det ?

Skal ta de til dyrlege med en gang eg har penge (ikje lenge til) for å bare sjekke at de er i bra tilstand,men er det noen så vet hva det koster å sjekke de ca?
og hvilken syrlege her i området karmøy/haugesund så er best på smådyr?

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Syk eller gammel?

Post by Marit Fosen »

Smådyrklinikken er de eneste som har gassnarkose, som er det tryggeste. Ellers kan jeg anbefale Kari hos Landen. Hun er interessert i rotter.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: Syk eller gammel?

Post by maggy »

Marit Fosen wrote:Smådyrklinikken er de eneste som har gassnarkose, som er det tryggeste. Ellers kan jeg anbefale Kari hos Landen. Hun er interessert i rotter.
E du her fra elle någe sånn ?? eg tenkte den på avaldsnes,men vett ikje kor flink de e dr,har hørt litt om de:(

som sagt så tenkte eg ein heilsjekk på de snart :) ska bli godt å få d jort :)

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Syk eller gammel?

Post by Marit Fosen »

Jeg bor i Strandveien, Moksheim :cheer:
Jeg ville valgt enten Smådyrklinikken eller Kari til mine rotter. For sikkerhetsskyld kan du ringe og høre om de har erfaring med rotter.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Syk eller gammel?

Post by Woodgirl »

Alltid lurt å gi en godbit til hver så de slipper å sloss om en. :happy:
Siden du er usikker på om du tør løfte dem,vet du noe om bakgrunnen deres? Om de biter eller om de kommer fra et kjærlig hjem der de har blitt håndtert?
Det er faktisk ytterst få rotter som biter. Fra naturens side er ikke rotter aggressive. :kisses:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: Syk eller gammel?

Post by maggy »

Hu så eige de sa dei ikje bite,men den eina har skambete ein kamerat av meg 2 gonger, men eg lar burdørå stå åppe å eg sitte i stuå,bure står med sofaen,så de har fri tilgang på å gå i sofaen når eg eg er hjemme å sitter i sofaen så da kommer de å hilser på meg,står litt på skulderen min å lokter,så når eg blir bedre kjent med de så går d nok bra :kisses:

Post Reply