Liten kul på magen

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
koddel
Pinky

Liten kul på magen

Post by koddel »

En va mine to rotter har fått en liten kul på magen. Hun er rundt 1 og et halvt år og er albino. Det er en liten kul som beveger seg når jeg tar på den. Jeg skal til dyrlegen i måren men jeg er veldig bekymra og vil være forberett. Er det noe veldig farlig? Kan det være en muskelknute eller fetklump? Noe mindre alvorlig, eller er det mest sannsynlig kreft? Hun har ikke endra seg på noen som helst måte og klumpen er relativt liten. Det er en veldig søt og blid rotte, så jeg håper alt går bra.

koddel
Pinky

Re: Liten kul på magen

Post by koddel »

Tillegg: klumpen har ikke noen "kvasse" kanter viss jeg kan si det sånn. Den er rundt og glatt. Den er plasert ikke langt fra venstre bakben, men den kan flytte seg viss jeg tar på den.

Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Post by Niana »

Jeg har ikke så mye erfaring med jenterotter, med etter hva jeg har lest her inne på forumet så er det ikke uvanlig at de får jursvulster eller andre klumper i kjertlene under magen. Det er flere her inne som har fått sånn kuler operert vekk og det har gått helt fint. Jeg tror det er veldig fint at du sier den er liten, for da har du nok oppdaget den tidlig og da er det lettere å gjøre noe med det.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Radney
Betarotte

Post by Radney »

Hvordan gikk det hos vet?
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply