Urinlukt!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Urinlukt!

Post by Matmor »

Det er en hormonstyrt utsondering som gir lukten og fukten på ryggen hennes. Vi kaller det ofte svette, men sekretet er oljeaktig. Vanligvis er det hannene som er kjent for å produser dette sekretet, og når det stinker som verst lukter det grisefjøs/råne.

Som regel er det en sammenheng mellom dominant adferd og den "svettingen". Hvis det først er noe som er kommet i høy alder på denne rotta, tipper jeg at hun har en hormonforstyrrelse av et eller annet slag. Det er ikke sikkert at det plager henne noe, eller at du kan se noen andre symptomer for det.
:rat:

utmeldt

Re: Urinlukt!

Post by utmeldt »

Ho virker til å vere frisk. Eg har alltid trudd at stanken skuldast urin. Det har nok foregått lenge, eg har berre ikkje skjønt det før no. Oppdaga det i samband med introduksjon av nye rotter, så det stemmer nok med dominant atferd då ho blir svett på sidene når ho skal tøffe seg eller det er ein konflikt på gang. Har sett samme tendensen på nokre av dei nye rottene også. Fy for ein lukt.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Urinlukt!

Post by Matmor »

Jeg har bare kjent det virkelig ille én gang, på en kastreringskandidat (hanrotte) men da stinket det til gjengjeld så jeg ble kvalm... Til vanlig er det ikke så fælt, selv man kan se at pelsen blir litt fuktig.

utmeldt

Re: Urinlukt!

Post by utmeldt »

Eg har lagt introduksjonen på is, men eg ser fortsatt litt tendens til at ho blir våt på ryggen ( og buste pels) når ho beveger seg på plasser dei andre rottene har gått på. Ellers er ho tørr i pelsen. Men til min store sorg oppdaga eg ein liten kul i armhola på Mokka i går , har ikkje vore til dyrlegen endå, men vil tippe det er ein jursvulst. Kan det vere ein sammenheng mellom utsondringen på ryggen og dannelsen av jursvulst?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Urinlukt!

Post by Matmor »

Begge deler er som regel hormonstyrt, så vi kan ikke se bort fra at det er en sammenheng. Men i og med at svettingen hos hunnrotter er såpass sjelden har vi ingen statistikk å snakke om på det. Fet eneste jeg vet er at Chara fra mitt oppdrett begynte å svette etter at hun hadde hatt kull, og fikk jursvulster ikke så lenge etterpå.

utmeldt

Re: Urinlukt!

Post by utmeldt »

Ein liten opptelling her i huset sier meg at det kan vere ein sammenheng der. Tidsperspektivet mtp når svettingen starta kontra tidspunkt for utvikling av svulster er uklar for meg sidan det er så lenge sidan.

Rotte nr. 1 som tråden opprinneleg starta med svetta ein god del, og ho hadde heile fem svulster før ho fylte 2 år. Hennes søster svetta lite, men eg kunne kjenne det på lukta. Også ho fekk to svulster, men utvikla dei eit par månader seinere enn søstra. Rotte nr. 3 svetta lite, fekk ein veldig liten svulst etter at ho var fylt 2 år. Rotten nr. 4 ( Mokka, 19 månader gammel) ekstremt mykje svetting siste månaden, men eg har sett antyding og kjent lukta tidlegare også. Oppdaga ein liten kul i går.
Rotte nr. 5, svetta ikkje, ingen svulster, men ho døde før ho vart gammal. Rotten nr 6, ingen svetting, ingen svulst, men døde i ung alder. Har tre ho rotter til i huset , men dei er ikkje meir enn 7-8 månader gamle. Ei av dei, Marta, har tendens til svetting også, og har svetta like lenge som Mokka. Marta er heldigvis fri for svulster. Både Mokka og Marta er svært dominerande, og svettingen starter når dei får teften av kvarandre. Dei får ikkje møtast meir!

Eg sitter her full av dårleg samvittighet no. . Eg fekk skaffa tre nye burvenner til Mokka så ho skulle slippe å vere åleine, men einaste eg har oppnådd så langt er at ho fortsatt bur åleine og atpåtil kanskje har pådrege seg ein jursvulst som følge av hormonfylte introduksjoner. :mad2:

No sporer eg av frå lukt, men kan maten rottene blir fora med ha noko å seie for utvikling av svulster. Bortsett frå ein periode i vår, har Mokka og dei andre rottene blitt fora på RM1 som er soyabasert, før det fekk dei RatNAture som og inneheld mykje planteproteiner. Er soya bra eller dårleg med tanke på utvikling av jursvulster?? Er det noko å hente i forhold til kva vi forer rottene med i det heile teke for å hindre utvikling av svulster??

Post Reply