Syk gammel rotte.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Syk gammel rotte.

Post by Titovn »

Kiba har rukket å bli tre år gammel, og det merkes og sees. Hun sliter veldig med å gå på bakbena, og vet det er mangel på muskulatur. Hun er også blitt veldig pjuskete i pelsen og jeg tror hun faktisk er blitt blind (delvis kanskje? Er egentlig usikker). Så nå i dag noen bloddråper nedentil + noen røde små flekker der nede, og tenkte da urinveisinfeksjon eller noe med livmoren. SKal jo ta en tur til veterinær snart med henne, men siden hun er så gammel og jeg oppdaget dette tidligere i dag, så vurderer jeg egentlig bare å la hun slippe. Hun er jo små kvikk og slikt enda, men jeg ser også i buret at hun sover mye og er liksom døsig og slapp da. Vanskelig å forklare. Men jeg vet egentlig ikke. Er bare så vondt å se henne slik, så da funderte jeg på om det beste kanskje var å la hu slippe?? Men så tenkte jeg å høre litt her først før jeg evt gjorde noe, om jeg er dum/teit eller noe hvis jeg faktisk lar hun slippe, når hun kunne levd litt lengre??

Beklager rotete innlegg, er litt sånn på kanten nå, vet ikke helt hva jge skal gjøre, fordi jeg vil gjøre det beste og dte riktige :sadpace:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Syk gammel rotte.

Post by Lyngrottene »

Litt vanskelig og svare på. Uansett så er det opp til deg, og det er du som kjenner henne best. Ingen kan si du gjør noe galt eller riktig. Og du skal til doktor dyr med henne for og sjekke om det kan være noe galt, og da kan det tenkes at du tar en avgjørelse der og da, og kanskje fått litt mer info om gamlemor ;-)

Flott alder :-D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Syk gammel rotte.

Post by tantepose »

Det første du bør gjøre er å ta henne med til vet imorgen.Det med blodet hørtes ikke bra ut.Det er ikke noe poeng å få henne til å leve flere dager om de dagene ikke er gode.Trøstetanker.<3
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Syk gammel rotte.

Post by utmeldt »

3 år er en alder hun kan bære med verdighet, er ikke mange rotter som når tre år lengre :cheer:

Dersom dette var min rotte så ville jeg tatt henne med til veterinæren sliik som du allerede har planlagt , dersom vet. mener at hun må gjennom noen langvarig behandling som kan slite på hennes allerede dalende helse ville jeg nok latt henne slippe. Men dette er jo noe du må kjenne på selv, det er en utrolig vanskelig og kjip situasjon men jeg tror nok du vet hva som er best for Kiba.

Lykke til!

Varme klemmer fra nord <3

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Syk gammel rotte.

Post by Titovn »

Takk for svar! Ja, kanskje ikke det enkleste å svare på,og vet jeg burde kjenne på det selv,men alikevell følte jeg for å spørre her fordeom :cheer: Skal til vet så fort som mulig,må bare skaffe transport (lenge leve bondelandet emd dårlige bussforbindelser), så få rjeg nok høre hva vetten har å si da ja..

Ja, 3 år er en fin alder det, selv om det vilbli vondt å miste hun nå selvfølgelig, siden hun er min første rotte :sadpace: Men jaja,er det det beste så er det det, fårrett og slett bare vente!
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply