Syk rotte

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Irene
Gnager på ledninger

Syk rotte

Post by Irene »

Den ene rotta mi på 1 år virker ikke helt på topp.. Fluffy i pelsen, svirre litt rundt, litt dårlig balanseevne og klatringa er ikke like artig lengre! noe forslag til hva det kan være? hun er ikke akkurat gammel heller!
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3

wollf
Gammelrotte

Re: Syk rotte

Post by wollf »

nei, men det er alvorlig nok til å dra til vetrinæren med. det kan være en mellomørebetennelse og hva som helst... ring fort

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

Dyrlegen er stengt nå! Så må ringe i morgen..
Lilli, Live & Luna<3

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

da ringer du i morgen tidlig:) da det er gått så langt er det ikke bra:(

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

Det er det jeg nå frykter, at utfallet ikke kommer til å være bra! Tungt å være rotteeier for tiden, har en annen jente med 2 svulster også som ikke har så lang tid igjen.. Da sitter jeg igjen med ei lita jente igjen!!
Lilli, Live & Luna<3

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

:sad:

anni

Post by anni »

Irene wrote:Det er det jeg nå frykter, at utfallet ikke kommer til å være bra! Tungt å være rotteeier for tiden, har en annen jente med 2 svulster også som ikke har så lang tid igjen.. Da sitter jeg igjen med ei lita jente igjen!!
Trist å høre :sad:

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

Nå er det nå galt med rotte nr.3 også :sad: hun lager litt sånn slimete nyselyder.. Litt vanskelig å forklare! Kan jeg prøve med baytril? Bor på landet, så det er ikke så lett å komme til dyrlege på kveldstid eller i helgene!!
Lilli, Live & Luna<3

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Antibiotika skal ikke brukes i utide, men om du ser at hun er dårlig, ikke bare snufsete, ville jeg ha startet opp behandling med det samme. Hvis rotta har en ordentlig luftveisinfeksjon kan det være for lenge å vente med behandling til over helgen. Om det bare er snufsing, hun spiser normalt og har normal aktivitet ville jeg ha ventet.

Lykke til med rotta!

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

Har ikke hørt den ekle lyden på en stund nå! Formen virker topp den, hun har løpt rundt på stua her! Pusset seg og diverse! Da tar jeg heller å venter litt og ser det an! Hun ser ihvertfall ikke dårlig ut.. Takk for svar :happy:
Lilli, Live & Luna<3

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

Oppdatering: Måtte ta den tunge avgjørelsen i går kveld.. :trist: Jeg ville ikke la det gå lengre! Hun klarte ikke å ta noe spesielt hånd om seg selv lengre og jeg var redd for at hun hadde det vondt :trist: Hvil i fred Vide, jenta mi <3
Lilli, Live & Luna<3

Jasmin
Bygger bol
Kjønn: Kvinne

Post by Jasmin »

Kondolerer så mye :sorry:
Varme tanker sendes til deg :kiss:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

sanca
River avispapir
Kjønn: Kvinne

Post by sanca »

Irene wrote:Oppdatering: Måtte ta den tunge avgjørelsen i går kveld.. :trist: Jeg ville ikke la det gå lengre! Hun klarte ikke å ta noe spesielt hånd om seg selv lengre og jeg var redd for at hun hadde det vondt :trist: Hvil i fred Vide, jenta mi <3
Uff, så trist, føler med deg :sadpace: Hvem av de tre var det? Hun du skrev om helt først, hun med svultser eller hun som snufset?
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Irene
Gnager på ledninger

Post by Irene »

sanca wrote:
Irene wrote:Oppdatering: Måtte ta den tunge avgjørelsen i går kveld.. :trist: Jeg ville ikke la det gå lengre! Hun klarte ikke å ta noe spesielt hånd om seg selv lengre og jeg var redd for at hun hadde det vondt :trist: Hvil i fred Vide, jenta mi <3
Uff, så trist, føler med deg :sadpace: Hvem av de tre var det? Hun du skrev om helt først, hun med svultser eller hun som snufset?

Det var den jenta jeg skrev om først! :trist:
Lilli, Live & Luna<3

Post Reply