Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
CharLottaa
Pinky
Posts: 8
Joined: 03 Jan 2012, 22:54

Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by CharLottaa »

Lotta mi, begynte først å få mye rødt rundt øynene og nesa, og nøys mye. Var hos dyrlegen og han sa at det ikke var noe alvorlig. Øver helga ble det ikke no bedringer og fikk skriv ut medisin for lungeveis infeksjon. Så ble hun værre og værre, klarte så vidt å gå, spiste veldig lite mat og drakk nesten ikke vann. Dro til dyrlegen igjen, sa at jeg sku stoppe på medisinene og ga henne saltvann sprøyte. Stoppa med medisinene, pluss at jeg tok saltvann på øynene hennes og mata henne med vann og ga henne babymat. Pga babymaten satt maten seg fast i pelsen henne over natta. Vaska henne hverdag med varmt vann, men var veldig vanskelig og fjerne det. Etter noen dager ble hun sterkere og tudde ho var på bedringens vei. Men der maten hadde festa seg (under haka/hals) Begynte det å dette av men pelsen forsvant den også, så har denne dannet mange sorte flekker, som jeg aldri har sett. Det røde rundt øyene og nesa forsvant, men ble også sort rundt det ene øyne. Var hos legen igjen, han sa ikke det var noe farlig. men nå lager ho en veldig rar lyd når ho puster og har enda mer problemer med å bevege seg.

Ho hadde også akkurat lus, men det er borte nå, var hos legen for det også.. ska til bake om en uke. men jeg må finne noe ut a det, og det ser ut som han legen ikke veit noe..

Hjelp er veldig bekymra for ho :(

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by Niana »

Uff, dette hørtes ut som en lei situasjon :( Jeg skjønner godt at du blir fortvila over at dyrlegen sier det ikke er noe galt, når du selv merker at rotta di ikke har det så greit. Jeg vet desverre ikke hva dette kan være, men hvis du kan fortelle oss hvor du bor så er det kanskje noen andre her inne som vet om en mer egnet dyrlege i området rundt deg.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

CharLottaa
Pinky
Posts: 8
Joined: 03 Jan 2012, 22:54

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by CharLottaa »

Ja det er veldig trist, veit om tre dyrleger her i området, og to av de har ikke så veldig mye peilling på gnagere. Men ska ringe den siste i morra og høre der.

Jeg bor i Porsgrunn i telemark..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by Matmor »

Hvor gammel er Lotta? Nærmer hun seg 2 år, eller har passert?

CharLottaa
Pinky
Posts: 8
Joined: 03 Jan 2012, 22:54

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by CharLottaa »

Ho Var 1,7 år. Måtte avlive henne i dag </3 Ho lå midt i buret og kunne ikke bevege seg lengre, så måtte bare la ho gå. Legen viste ikke hva som foråsaket det. Men skulle gjerne ha hvis det....

utmeldt

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by utmeldt »

:sad: Trist, men best å la de gå når de blir så sjuke. Ikkje godt å vite kva som feilte ho. Kanskje ein infeksjon eller at tida var rett og slett inne. Har selv hatt fleire rotter med symptom det slik du beskriver det. Fortvilande at det er så lite hjelp å få hos dyrlegen :sad:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by wollf »

reed ble slik etter en hjerneblødning :sad:

CharLottaa
Pinky
Posts: 8
Joined: 03 Jan 2012, 22:54

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by CharLottaa »

Ja da var det sikkert det som var greia :( Men er det vanskelig for dyrleger å se, eller er det bare at han ikke hadde peilling på rotter ?

CharLottaa
Pinky
Posts: 8
Joined: 03 Jan 2012, 22:54

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by CharLottaa »

http://www.tamrotten.dk/site/neurologis ... gdomme.htm

Ja du har nok rett Wollf, var akkurat å lese det som skjedde med Lotta.. Så det var ingenting legen kunne ha gjort uannsett.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Syk snart i en månede og nesten ingen forandringer :(

Post by wollf »

dyrlegene her ga meg smertestillende og antibiotika.
alt skjedde så fort, for jeg kom inn til rottene og ropte på dem og reed kom ikke. da jeg fant henne var hun nesten lam og bare dro kroppen etter seg. jeg mener dyrlegen skulle avlivet henne da jeg var der og ikke sendt meg hjem igjen. desværre stoler man på en person med så lang utdanning. reed hadde det ikke bra de siste dagene:( heldigvis fikk hun noe for smertene

Post Reply