Pippin har gnagd av stingene. Hva gjør jeg?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Pippin har gnagd av stingene. Hva gjør jeg?

Post by Niana »

Pippin ble kastrert idag, og har ligget i ro i buret og sovet av seg narkosen. Jeg har sett til han med jevne mellomrom, og nå skulle jeg sjekke såret hans. La merke til at han vasket seg bak, så jeg løftet han ut av buret og da oppdaget jeg at han har klarte å fjerne stingene sine.
Han har jo nå et et sår som ikke sitter sammen i kantene, og jeg ser det har blødd litt. Hva skal jeg gjøre? Tenk om det revner opp. Vetten åpner ikke før imorgen kl ni... :sadpace:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Matmor
Gammelrotte

Re: Pippin har gnagd av stingene. Hva gjør jeg?

Post by Matmor »

Ikke så mye å gjøre nå i kveld, annet enn å sørge for at han ligger på rene aviser eller fleece, så han ikke kan få for mye dritt inn i såret. Hvis du har bacymicinpudder stående kan du drysse på noe, men det er ikke i handelen lenger. Ikke prøv med en åpnet sårsalvetube - du vet ikke hva det bor av bakterier i den.

Kontakt veterinær i morgen, og tvi-tvi!

sanca
River avispapir

Post by sanca »

Hvordan går det med Pippin nå, var du hos veten igjen i går? God bedring til ham, i allefall, og krysser fingrene for at dette vil gjøre ham litt mildere mot burkompisene!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

Det går bra med han, ser det ut som. :cheerful: Jeg ringte til dyrlegen, men vi ble enige om at siden såret er lukket og fint er det ikke så mye vi kan gjøre. Om hun hadde sydd nye sting, hadde han sikkert bare dratt de ut også. Og man kan ikke akkurat sette krage på en sånn liten tass.

Pippin virker ikke noe plaget av kastreringen, han er ikke veldig opptatt av såret og ligger for det meste og sover. Siste dagen med smertestillende nå, håper han ikke får alt for vondt i dagene fremover.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

godt å høre at han er på bedringens vei :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply