Halting

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Halting

Post by Matmor »

Det er alltids mulig at han kan ha et eller annet kronisk som plager ham. Når du reduserer Metacam-dosen (det kan gjøres gradvis, det er ikke meningen at han skal gå på høy dose i mer enn noen dager) ser du jo om aktivitetsnivået synker igjen.

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Halting

Post by Entwine90 »

Skal dosen reduseres? Fikk beskjed med 0.65ml i syv dager jeg. Men skal til vetrinær igjen etterpå, så skal jeg ta det opp da.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Halting

Post by Matmor »

Hvis veterinæren har sagt at han skal stå på det i en uke, så fortsett med det. Det normale er at man fjerner Metacam så fort som mulig, og reduserer dosen fra dag til dag når man ser at det går bra på lavere dose.

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Halting

Post by Entwine90 »

Turen til dyrlegen gikk ikke som planlagt. Ville fortsette en uke på metacam, siden han fortsatt er litt hoven. Men jeg ba ho se på den utveksten på nesa til Småen. Og etter et minutt etter ho satte han i buret igjen, fikk han et anfall av noe slag. Fikk ikke puste, bare hosta og harka og hev etter pusten. Ene øyet hans ble også rart, igrunn ganske likt når vi drar øynene våre for å etterligne kineserøyne. Dette varte vel i rundt 5 minutter, så roa det seg litt, og fikk puste igjen. De ville ha han til observasjon i et par timer, + fjerne utveksten og sjekke nesa/luftveiene i mild gassnarkose. Han har alltid vært nyserotte, men det har tatt seg opp i det siste, og veterinær lurte på om enten utveksten hemmet luftveien i nesa, eller om den vokste på innsiden også. Eller om det er noe annet som irriterer i nesa. Ekkel opplevelse :(

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Halting

Post by Entwine90 »

Det ordnet seg heldigvis. Småen er frisk og rask, og vorteløs. Litt blodig bare. Dyrlegen har lagt ut bilde av Tjukken, og røntgenbilde av bruddet. http://www.smadyrklinikk.no/behandlinge ... re-8556151 om noen vil se. :)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Halting

Post by Tonje Lenore »

Godt det ordnet seg til slutt da, og masse god bedring til begge :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply