Avførinshjelp.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Avførinshjelp.

Post by Titovn »

Hannrotta jeg hentet fra dyrebutikken i går (7 mnd) sliter med avføringen sin. I går hadde han diarè og var helt sørpe i avføringen. I dag er det bedre, det første som kom ut var hard, men så ble det bløtere også fikk han problemer med å i det hele tatt få det ut. Noen tips til hva jeg kan gjøre eller evt gi han for å hjelpe han med dette?
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Avførinshjelp.

Post by wollf »

sørg for å få i han nok veske. det han være brå endring av for skifte som er årsak.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Avførinshjelp.

Post by Matmor »

I tillegg: prøv å få tak i melkesyrebakterier for å stabilisere tarmen hans. Diarré kan være smittsomt, så hvis det kommer med en ny rotte ville jeg ha vært ekstra nøye med håndvask mellom rottebur.

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Avførinshjelp.

Post by Titovn »

Han drikker ganske greit hvertfall :cheer: Takk for tips, skal være obs på det!
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Avførinshjelp.

Post by WillyWonka »

En av guttene mine er plaget med magen nå nå han går på AB.. Jeg har gitt beskjed hjemme om at han godt kan få litt Biola ved siden av, så kanskje bakteriefloaen i magen stabilisrer seg litt :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Avførinshjelp.

Post by Woodgirl »

Jeg ville gått til innkjøp av zoolac eller liknende hos en veterinær. Hvis bajsen er veldig myk /diarè er det ikke alltid biola etc hjelper. Jeg har en tube med Fibreplex for Rabbits i skuffen. Varer kjempelenge og de jafser det lett iseg fra fingeren.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply