Piper og har pustevansker?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Matmor »

Eneste jeg bekymrer meg litt for er om hun spiser ordentlig, det er litt vanskelig å avgjøre siden hun også bor sammen med Luna.
Prøv å sette henne i en bolle på vekten. Da ser du om hun går ned i vekt flere dager på rad.

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Usagi-Zakura »

Nå har jeg fått tak i antibiotika. Dette skulle blandes inn i en halvliter vann og gis som eneste drikkevann.
Vannflasken er jo betraktelig mye mindre, er det noen andre som har prøvd dette? Hvordan gjør jeg det?
Sette en halvliterflaske på buret og la henne drikke det til det er tomt eller blande litt etter litt i den lille flasken?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Matmor »

Husker du hva middelet heter? Jeg tenkte jeg skulle sjekke om den ferdige blandingen kan stå i kjøleskap, slik at du bare fyller opp på mindre flasker.

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Usagi-Zakura »

Jeg fikk aldri se flasken dessverre. Han ga meg den i en sprøyte.
Jeg helte den over i en brusflaske så den er blandet nå, og helte derifra blandingen fra brusflasken oppi en vanlig drikkeflaske for rotter. Burde den stå i kjøleskapet tro? Dyrlegen nevnte ikke noe om det, bare at hun skulle ha det som eneste drikkevann til det var tomt.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Matmor »

Når du ikke har fått beskjed, og ikke vet hva det er - la det stå i romtemperatur. En del legemidler kan felle ut i kjøleskapet, og det er ikke bra...

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Usagi-Zakura »

Jeg har et problem... Det ser ikke ut som om hun drikker noe særlig av medisinen:/
Flasken er jo det eneste drikkevannet hun har og hun har alltid brukt flaske før, men det har minket svært lite. Prøvde å sette inn en vannskål i tillegg men hun virker ikke interessert i det heller.
Samtidig spiser hun svært lite og det ene øyet virker hovent, jeg tror ikke hun ser igjennom det. Hun bet meg for aller første gang i dag, ikke hardt men likevel, dette pleier hun ikke å gjøre:(

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Piper og har pustevansker?

Post by Vitania »

Jeg ville kommet meg til dyrlegen på nytt. Evt ringt først og sagt at du ikke får i rotta medisinen og trenger en annen som er lettere å gi.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Post Reply