LVI som ikke lar seg knekke?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

LVI som ikke lar seg knekke?

Post by Irmiel »

Jeg måtte for litt over en måned siden avlive Ayari etter at hun hadde slitt med en LVI i nesten 6 måneder..
Da hadde hun vært på det som dyrelegen kunne finne på av kurer og tips.. (startet behandling ganske raskt etter at hun først ble syk) Hun spiste godt hele tiden, hun bustet ikke pels og var egentlig sitt gamle jeg, bortsett fra surkling i brystet og nysing.. Men jeg valgte å avlive da ingen av kurene tok og lyden i brystet ble værre.. Hun skulle IKKE lide!
De to andre rottene jeg har har vært frisk hele tiden, fram til nå, nå har Ellie startet på samme måte som Ayari, hun har vært på to antibiotikakurer og ingen av dem tar. Men hun spiser godt og buster ikke...
Har ikke vært bortig dette før. Har noen av dere erfaring med dette?
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: LVI som ikke lar seg knekke?

Post by wollf »

Sikker på at det er lvi ? Har dere prøvd å røntge lungene .

Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Re: LVI som ikke lar seg knekke?

Post by Irmiel »

Dyrelegen mente det var en helt klar lvi.. Jeg synes det et rart at ingen av kurene knekker den da..
Men nå skal det sies at de dyrelegene som er her ikke kan mye om rotter.. de vet ikke hva de skal se etter og de må lese seg fram til alt som skal gjøres og sjekkes av symptomer.
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: LVI som ikke lar seg knekke?

Post by tantepose »

Det kan være veldig vanskelig å ta knekken på lvi,så det er dessverre ikke ikke uvanlig det ikke går. :trist:
Det er derfor jeg syns det er viktig å fortelle nye rotteeiere at det er viktig å komme igang med kur tidlig,og at man ikke skal gå ut ifra at rotta bare prater. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Re: LVI som ikke lar seg knekke?

Post by Irmiel »

Ayari fikk kuren veldig tilig, så fort at det var noe der. Men det tok litt lengre med Ellie, da hun er ny og jeg ikke kjente henne like godt =/
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: LVI som ikke lar seg knekke?

Post by wollf »

tantepose wrote:Det kan være veldig vanskelig å ta knekken på lvi,så det er dessverre ikke ikke uvanlig det ikke går. :trist:
Det er derfor jeg syns det er viktig å fortelle nye rotteeiere at det er viktig å komme igang med kur tidlig,og at man ikke skal gå ut ifra at rotta bare prater. :cheerful:
det er jeg helt enig i. man skal ikke gå ut i fra at rotta bare prater. man skal altid uansett rådføre seg med en vetrinær. men det finnes mange andre sykdommer som skaper lyder i lunger og hals enn LVI. og noen krever en annen type AB enn andre.

Post Reply