hindre vekst av svulst?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

hindre vekst av svulst?

Post by cloudpainter »

Da har vi funnet en kul på magen til Leap. Den er myk og på størrelse med en liten drue. Vi har bestillt time hos Tonje på tam alna for å få den sjekket og evt. fjernet hvis det viser seg å være jursvulst.
Vi har også tatt en sjekk på søsteren Nitro, og det viser seg at hun har et eller annet under armen, det minner om en kul, men det er ikke lett å si, den er mye mindre enn en ert.
Jeg er bekymret for at den vokser og hun også får problemer, og jeg mener jeg har lest en plass om hvor matmor forteller om hindring av vekst ved minimering av lys og østrogen i kosthold.
Jeg er egentli bare ute etter mer informasjon, så hvis matmor eller noen andre har mer lesestoff om dette ville jeg blitt takknemlig  :cheerful:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: hindre vekst av svulst?

Post by Matmor »

Hvis du går inn på nettsidene mine, på helse-delen, finner du en artikkel om lyspåvirkning :) Ellers kan veterinæren du skal operere hos fortelle deg en masse om hormonpåvirkning av svulster. Hun har erfaring med hormonbehandling av hunner.

cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

Re: hindre vekst av svulst?

Post by cloudpainter »

takk ! ja blir sikkert en del spørsmål som stilles der og, tar all informasjon jeg får :)

Post Reply