Vibranord 10mg/ml

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by utmeldt »

Siv M wrote:burde jeg kutte ut medisinen hennes å se om hun blir bedre :huh:
NEi, rådfør deg med dyrlegen først.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

iwonamo wrote:
Siv M wrote:burde jeg kutte ut medisinen hennes å se om hun blir bedre :huh:
NEi, rådfør deg med dyrlegen først.
ok :smile:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by wollf »

hvordan er avføring?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

wollf wrote:hvordan er avføring?
avføringen er normal, veide henne nå på morgenen å da veide hun 365 gr :sjokkert: hun veide 390gr i går kveld

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

skal veie henne på nytt i kveld, for å se om hun går opp i vekt. fra 390gr til 365gr er jo ett hakk da å gå ned i løpet av en natt.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

Hun orket ikke alt majones med medisin men fikk i seg det meste, så gikk hun tilbake til hjørnet sitt, ville ikke ha godbiten sin :cry2: skal lage noe egg til henne tenkte jeg.

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Entwine90 »

Hei. Ser du bor i Halden. Hvis du har mulighet til å forflytte deg litt, så kan jeg anbefale Hanne Kure på Halmstad/Rygge, eller Sarpsborg dyreklinikk. Jeg har brukt begge to, og er fornøyd. Syns det er veldig greit med to dyrleger, da brått den ene ser ting den andre ikke ser :cheerful: God bedring til totten :hearteyes:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

Entwine90 wrote:Hei. Ser du bor i Halden. Hvis du har mulighet til å forflytte deg litt, så kan jeg anbefale Hanne Kure på Halmstad/Rygge, eller Sarpsborg dyreklinikk. Jeg har brukt begge to, og er fornøyd. Syns det er veldig greit med to dyrleger, da brått den ene ser ting den andre ikke ser :cheerful: God bedring til totten :hearteyes:
Hei ja jeg vet at sarpsborg smådyr klinikk er bra, for jeg har bodd i sarpsborg jeg kommer der i fra :) skal tenke litt på det til i morgen, takk for rådet :smile:

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Entwine90 »

Aha :) Hanne Kure gir forresten antibiotika som injeksjon (som varer i fem dager) , som kanskje kan være lurt om rotta ikke vil ta til seg den vanlige lenger :smile2:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

Er ikke noe problemer med å gi henne medisiner hun er veldig flink til å ta den :) men jeg er skeptisk til å gi henne for mange kurer hun har tatt 2 allerede, to forskjellige er litt redd for for mye stress så hun blir syk av det.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

I kveld ville gjerne my ut av buret og på gulvet :smile: det tar jeg som ett bra tegn jeg på at hun kommer seg, hun fikk ikke komme ut enda, litt tidlig, kanskje får hun komme ut på det store gulvet i morgen kveld som det er vegg til vegg teppe på, hvis hun føler seg bedre, får se an formen hennes i morgen.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

I dag lå my i henge køya ved siden av smurfine når jeg sto opp, hun veide 407 gr så hun er stor jente, formen hennes ser ut til å bli bedre, å det er kjempe bra, hun var nesten ikke rød rundt nesa i det heletatt å så faktisk ganske fin ut, så da venter jeg med å ringe veterinæren til ut i uken å ser an hvordan det går framover :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

Jeg tok feil når det var snakk om den forrige kuren hun fikk, det var ibaflin den het ikke bayril , sorry :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by wollf »

her har aldri ibaflin funket mot lvi

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Vibranord 10mg/ml

Post by Siv M »

har den ikke, hmm vel det hajlp bare en periode på my hun fikk tilbake sykdommen 3 dager etter hun var ferdig med 14 dagers kur, så fikk hun denne jeg har nå, er på bedringens vei, men fikk beskjed av vetten å slutte å gi henne den de 2 siste dagene hun har igjen av den itilfelle det var den hun ble så rar å uvel av, for å se om det hjalp, men hun nyser nesten ikke lenger å er nesten ikke rød rundt nesa heller å i dag har det vært mere liv i henne igjen å vil kose mere inntil sin bur venninne

Post Reply