Lus og veterinær i kulden
Moderator: Moderatorer
-
- Klatrer på møblene
- Kjønn: Kvinne
Lus og veterinær i kulden
Hei! Oppdaga i dag at den ene rotta mi(og sikkert de andre to og) har fått lus. Var masse egg i pelsen og da jeg små prikker som bevega på seg er det vel ikke tvil. Lurte på om det er nødvendig ta med ale 3 til veterinær eller om det er nok med den ene siden alle må ha behandling allikevel? 2 av mine er ganske så pysete av seg.. Åsså lurer jeg på om det er noen som har noen tips til hvordan best mulig frakte rottene til veterinær i denne kulden? Typisk at de skulle få det nå, har ikke lyst til å ta de ut i vinteren :klaskepanne: Menmen, lusa må vekk :rottehode: Et spørsmål til; på fredagene har ikke dyrlegen her drop-in timer, kan det vente til mandag eller burde jeg fått til noe allerede i morgen? Rottene virker pigge da. 

Re: Lus og veterinær i kulden
Ang å frakte dem i kulda, det jeg gjør er å hive inn et teppe i reiseburet (størrelse på teppe avhenger av størrelse på reisebur), og hvis reiseburet er ganske åpent (ikke type kattebur liksom) hiver jeg et teppe/håndkle over der igjen :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta
-
- Klatrer på møblene
Takk for svar:) Ringte til dyrlegen i dag, og trengte faktisk ikke komme med rottene, han skulle ringe inn resept:) så da skal jeg på apoteket i morgen. Men jeg lurer på hvilken rekkefølge jeg skal starte i, medisinering eller nedvask av bur først? Har et ekstra bur da, så tenkte jeg kunne ha de i det og sette det store ut noen dager og så bytte tilbake. Høres det lurt ut? Har ingen erfaring med dette. Skjønner ikke hvordan de har fått lusa heller..
-
- Betarotte
Jeg ville nok tatt burvasken etter medisineringen. Når jeg har behandlet mine, så har krypene falt av dem på bokstavelig talt bare et par timer.
Så da er det sikkert greit å få renset opp i buret etter at de ekle krekene har falt av. :cheerful:
Så da er det sikkert greit å få renset opp i buret etter at de ekle krekene har falt av. :cheerful:
-
- Klatrer på møblene
Oki, høres bra ut:) Håper jeg blir kvitt de fort! :rottehode:
-
- Klatrer på møblene
Har jeg forstått det rett at med stronghold skal man dryppe i nakken kun en gang og så vente 2-3 uker for så å gjøre det en gang til? Ble litt forvirra for følte dyrlegen sa noe annet i tlf enn det som dro på pakken, men jeg har sikkert bare misforstått han.. :rottehode:
-
- River avispapir
Du skal gjenta etter 15 dager.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
-
- Klatrer på møblene
OK, men bare dryppe en gang da?:)
Ta en titt på skrivet inder helsekartoteket om lus, midd og lopper, så finner du forhåpentligvis svaret der :-) Doseringene og hvor ofte man behandler står i tabellform, så det skulle være lett å finne.