så jeg har gutta gående løst på kontoret når jeg jobber der; (Jeg maler og skriver der)
Jeg har tenkt at det ikke er noe fare, for alle pensler står på kjøkkenet eller i et glass på pulten, all malingen ligger inne i en koffert som alltid er lukket om jeg har guttene der inne, paletten blir vasket etter hvert bruk og lagt inni en papplumme i en hylle.
Jeg har sett at guttene har klatrett opp til den hylla, og jeg har planlagt og flytte det, men har ikke fått gjort det enda, men de har jo ikke kommet til noe av malingen, så jegb har ikke stresset med det.
Men idag så jeg at Stormgrå var svart rundt munnen og hadde svarte flekker i pelsen rundt munnen. Jeg tok ham med på badet og prøvde å vaske det vekk, men det sitter på leppene og i pelsen.
Jeg tror kanskje han kan ha kommet til noe maling en eller annen plass, men jeg kan ikke skjønne hvor, men det jeg er redd for er at han kan ha spist noe av det.
Han virker i fin form, aktiv og spiser og hopper rundt som alltid, men jeg er litt bekymra :S
Burde jeg ta ham med til dyrlege? Hva kan i så tilfelle de gjøre om han har svelget maling?
EDIT: jeg undersøkte de andre, ser ingen tegn til svartmaling på dem
oljemaling
Moderator: Moderatorer
-
- Stjeler søppel
oljemaling
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot
Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy
Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy
Re: oljemaling
Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg ville ringt dyrlegen med en gang om jeg var deg. For å høre hva man kan gjøre, for det er kan jo være skadelige ting i malingen.
Litt om forgiftning i forhold til barn (rotter er veldig like mennesker i forhold til sånne ting):
"En annen type giftstoffer er petroleumsprodukter. Eksempler på dette er ulike destillater fra råolje, for eksempel bensin, diesel, white spirit, lampeolje, fyringsolje, parafin, grilltennvæske, oljebasert maling, skokrem og rustbeskyttende midler. Svelging av slike stoffer er ganske vanlig hos barn og medfører alvorlig risiko for skade spesielt i luftveiene. "
Litt om forgiftning i forhold til barn (rotter er veldig like mennesker i forhold til sånne ting):
"En annen type giftstoffer er petroleumsprodukter. Eksempler på dette er ulike destillater fra råolje, for eksempel bensin, diesel, white spirit, lampeolje, fyringsolje, parafin, grilltennvæske, oljebasert maling, skokrem og rustbeskyttende midler. Svelging av slike stoffer er ganske vanlig hos barn og medfører alvorlig risiko for skade spesielt i luftveiene. "
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine
-
- Stjeler søppel
takk for svar
Ringte dyrlegen istad, og de sa de ikke fikk gjort mye med det, men jeg skulle holde øye med ham, se om han fikk noen pusteproblemer eller ble slapp eller liknende.
Merket jeg NOEN SOM HELST endring i atferd skulle jeg ringe med en gang og ta ham med bort for nærmere undersøkelse... Så da er det vel bare og vente å se ^^'
Alt av malesaker er nå flyttet og gulvet vasket i tilfelle det lå noen rester der som han kunne finne
Ringte dyrlegen istad, og de sa de ikke fikk gjort mye med det, men jeg skulle holde øye med ham, se om han fikk noen pusteproblemer eller ble slapp eller liknende.
Merket jeg NOEN SOM HELST endring i atferd skulle jeg ringe med en gang og ta ham med bort for nærmere undersøkelse... Så da er det vel bare og vente å se ^^'
Alt av malesaker er nå flyttet og gulvet vasket i tilfelle det lå noen rester der som han kunne finne
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sov godt
Sov godt
Tvi, tvi! Håper han hadde vett til å spytte ut mesteparten etter å ha smakt på det, og at han fortsatt er i fin form.
Er det terpentinbasert oljemaling/tynner du bruker?
Er det terpentinbasert oljemaling/tynner du bruker?