tynn i pelsen.. blir verre

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
albinoeier
Pinky

tynn i pelsen.. blir verre

Post by albinoeier »

Hei!
Har ei albinorotte på litt over ett år, har også to andre rotter. Alle er dumborotter (hunner) og veldig friske, går også kjempebra ilag. Eneste som har skjedd i det siste er at albinoen har fått veldig tynn pels på ''rumpa'' har blitt verre og huden synes veldig godt nå :worry: begynner å bli veldig redd for jenta mi nå. Spiser ok drikker vann som normalt, veldig aktiv. leker og lærer nye ting nesten hver dag. Ikke noe rart med pelsen ellers, virker ikke som hun vet om det selv.. har sett lenge på de og de andre barberer henne heller ikke..

Går ikke på noe medisiner og får høy kvalitet fôr, underlag og leker.
Noen som har noe tips hva jeg burde gjøre? :huh:

Matmor
Gammelrotte

Re: tynn i pelsen.. blir verre

Post by Matmor »

Hvis hun ikke drikker/tisser spesiellt mye, er alminnelig aktiv, ikke har ulyder eller voksende kuler eller eksem og vekten er konstant kan det bli veldig vanskelig å finne ut av hva som feiler henne. Hårafallet kan selvsagt skyldes uoppdaget sykdom, men det ville overraske meg om ikke rotter også en sjelden gang kan oppleve håravfall uten sykdom. Det forekommer hos mennesker, også hos damer. Det er mulig at en grundig undersøkelse hos en veterinær vil kunne oppdage noe mer. Men de fleste årsakene til håravfall hos kvinner vil man ikke kunne gjøre stort med hos en rotte. Syfilis er neppe aktuelt, men de hormonelle lidelsene kan være det, og muligens jernstatus. Hvis hun er blodfattig vil aktivitetsnivået nok være noe nedsatt, og veterinæren vil kanskje kunne se det på slimhinnene hennes hvis h*n har en frisk rotte å sammelikne med.

http://www.webmd.com/skin-problems-and- ... osis-women

albinoeier
Pinky

Re: tynn i pelsen.. blir verre

Post by albinoeier »

Takk for svar, blir veterinær på henne da, så jeg får sørge for at alt er i orden med henne :love:

Post Reply