Den ene rotta vår har ikke vært seg sjøl helt den siste uka. Fra å være klatremus extreme, til å være rolig og utafor.
Jeg mistenker i grunnen at hun har falt ned under et av sine klatrestunt på badet hvor de får gå fritt. Jeg har ei hylle der som de elsker å klatre i og helst ligge på toppen av.
Hun virker å ha vondt i bakbeina - siden hun ikke klarer å stå no særlig på to lenger. Hun støtter seg også på det ene frambeinet mens hun spiser, noe hun aldri gjorde før.
Hvis hun faktisk har falt ned, så tenker jeg at dette vil gå seg til. Hun virker ikke å ha veldig vondt - ingen protester/piping utover det vanlige når vi løfter eller holder henne, og hun søker også masse kontakt med oss som vanlig. -Men hun klarer som sagt ikke bruke bakbeina som normalt.
Samtidig er jeg bekymret for at hun kanskje er syk...men siden hun hverken hoster, nyser eller lager unormale lyder, så hva kan det i såfall være? Har prøvd å kjenne om hun har noen kuler på kroppen, men har ikke funnet noen. Hun har litt porfyrin rundt nesa til tider, men dette har hun også hatt tidligere uten at det har vært noe galt med henne.
Håper noen av dere kloke rotte-entusiaster her inne kan gi meg noen råd

Rotta er forøvrig ei sjarmerende jenterotte på 1 år :rottehode: