smurfine sitt øye

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

smurfine sitt øye

Post by Siv M »

Smurfine sitt øye har begynt å renne å det er rødt rundt øyet å det er veldig vått rundt øye kanalen hele tiden , har tenkt å ringe å få time hos vetten i morgen, men tror ikke jeg får time før påske. Noen som vet hav det kan være.?

Image

dere kan se det litt på disse bildene tatt i går.

Image

utmeldt

Re: smurfine sitt øye

Post by utmeldt »

Ikkje godt å vite utfrå berre bildet, men om det renner heile tida frå berre eine auga kan det truleg vere infeksjon eller ein eller anna form for irritasjon. Kan og vere andre ting. Har ho andre symptom enn porfyrin?
Les kva matmor skriver i denne tråden her, kan kanskje vere til hjelp: viewtopic.php?f=4&t=11487&p=121103&hili ... ye#p121103

Håper du får time før påske.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

har lest litt å jeg er fortsatt i tvil om hva det kan være, hun er veldig rolig når hun er ute, sitter ofte bak meg bare er litt sammen sunket, hun er veldig kontakt søkende mot meg, å mamma jente så fort jeg flytter litt på meg vil hun være med . Det røde er nok periferier tror jeg skal ringe veterinæren når de har åpnet å høre om jeg kan få en time før påske , hun har vert slik i 2 uker nå jeg har av ventet for å se om det har gått vekk av seg selv. Takk for svar

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

Da har jeg fått time kl 12:30 i dag hos veterinæren med smurfine, kjempe bra at jeg fikk time så fort :smile:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: smurfine sitt øye

Post by WillyWonka »

Hva sa veterinæren?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

Hun fant ingen feil på henne egentlig, smurfine ble grundig undersøkt i øyne ingen feil der, kjente godt rundt på magen hennes der var det bare en myk å god mage sa hun, lyttet nøye på henne på begge siden å fant ikke noe ulyd, så hun klødde seg litt i hodet, hun sa at siden hun fikk slik porferin fra øyet så var det jo tegn på at noe ikke var helt bra, så hun fikk en kur mot infeksjon siden jeg sa at hun også hadde fått det fra nesa tidligere, å så håpet hun at det ville hjelpe, hvis ikke så måtte jeg ta kontakt igjen.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: smurfine sitt øye

Post by wollf »

det må jo ikke være noe fysisk da

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

ja noe er det jo, får bare håpe kuren hjelper hun skal gå på den i 7 dager, 1ml 3 ganger daglig

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: smurfine sitt øye

Post by Milla »

1 ml 3 ganger daglig høres ekstremt mye ut ?
Sikker på at det ikke er 0,1 ml?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

står 1 ml på flaska ihvertfall, jeg syntes også det var mye :/ burde jeg redusere til 0,1 ?

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: smurfine sitt øye

Post by HildeT »

Som jeg sa, synes jeg også at det hørtes veldig mye ut, det er jo ikke bra
å gi for mye medisin heller

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

Nei jeg husker My også fikk stor dose på førsten når hun gikk på den, mente jeg ringte ned å hørte med dem, husker ikke helt sikkert men jeg mente jeg skulle redusere mengden ihvertfall, 0,1 høres mere riktig ut synes jeg til en så liten kropp. tror jeg skal gi henne det fra i dag av, det skader ikke ihvertfall, hun skal jo ha det 3 ganger om dagen også

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: smurfine sitt øye

Post by HildeT »

jeg hadde gjort det samme, kanskje det var derfor My ble syk av kuren, kanskje hun rett og slett fikk for mye
medisin?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: smurfine sitt øye

Post by Siv M »

Ja kanskje jeg reduserte den jo etter hvert da, men tror hun ble kvalm av den for når jeg sluttet å gi henne den så kviknet hun til igjen ganske fort, men jeg skal gi henne 0,1 nå i stedet for 1 mg

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: smurfine sitt øye

Post by WillyWonka »

Hvilken AB er det hun har fått?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply