Løs i magen av antibiotika?
Moderator: Moderatorer
Løs i magen av antibiotika?
Er det normalt at rotter blir løse i magen etter antibiotikakur? Mario har løs avføring etter å ha avsluttet en 2 ukers antibiotikakur for ikke lenge siden.
Re: Løs i magen av antibiotika?
jeg tror det er normalt , jeg blir det så regner med at rotter også blir det av og til
kokt ris, blåbær og biola er bra for magen da :cheerful:
Ah, tenker han blir bedre etterhvert. De er vel ikke så ulik oss i så måte 

vibranod kan gi tarmkatar vet jeg
Uff da. Han her fikk amoxicillin i alle fall.
Alle typer antibiotika kan gi løs mage eller forstoppelse som bivirkninger, i og med at de påvirker tarmfloraen. Siv M listet opp en del råd for hvordan håndtere løs avføring på rotter. Her under helseforumet ligger det også et lengre dokument om diarré hos rotter - gå til roten av Sykdom og helse, og velg helsekartoteket, så finner du lenken.
God bedring til rottegutten
God bedring til rottegutten

-
- Betarotte
Jeg ga de zoolac som man får kjøpt hos veterinæren, det funka veldig bra.. Og så prøvde jeg å gi de biola og sånn men det ville de ikke spise.
rotteslottet.blogspot.no
"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."
"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."
Takk for Zoolac-tipset. Han virker fastere i avføringen nå, men ser fortsatt ikke ut til å ha full kontroll på bæsjingen. Dvs. han gjør fra seg ved matskåla f.eks, som ikke er noe særlig.