Smurfine sin helse tilstand

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Niana wrote:
Siv M wrote:Så rart, tok opp smurfine for å gi henne medisinen sin, da kom det ikke noe lyd fra henne før hun så sprøyten å begynte å stresse, da hørtes hun ut som ett marsvin men kjentes ut som lyden kom fra brystet, akkurat som hun var tett i brystet på en måte, Jeg tror det rette for henne er å få slippe å bli plaget mer nå, om hun ikke har blitt bedre i løpet av helgen, har ikke lyst til at hun skal bli mer plaget :sadpace: :sadpace:
Kan du ikke gi henne medisinen i noe skikkelig godt? Så slipper hun stresset med å bli tvunget en sprøyte i munn. Syltetøy f.eks
Stakkars liten, og stakkars deg, er ikke noen morsomt situasjon :(
niana jeg har prøvd hun skjønner at det er medisin i det å nekter å spise det fra skje, men kan prøve fra en skål i stedet å se :smile:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Skal prøve å blande medisinen hennes i litt tunfisk nå så får jeg se om det går ned uten stress

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Det at jeg blandet medisinen med tunfisk var ikke så dumt det slukte hun :yumm: hun fikk sin lille del først å så fikk alle litt etterpå :yumm:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Niana »

Siv M wrote:Det at jeg blandet medisinen med tunfisk var ikke så dumt det slukte hun :yumm: hun fikk sin lille del først å så fikk alle litt etterpå :yumm:
:cheeeers:

Men du får se an formen hennes over helga da, om hun blir noe bedre nå som dere slipper å stresse med å få ned medisinen.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Niana wrote:
Siv M wrote:Det at jeg blandet medisinen med tunfisk var ikke så dumt det slukte hun :yumm: hun fikk sin lille del først å så fikk alle litt etterpå :yumm:
:cheeeers:

Men du får se an formen hennes over helga da, om hun blir noe bedre nå som dere slipper å stresse med å få ned medisinen.
Ja det må jeg gjøre uansett for jeg har ny time med henne 14:30 til mandag, så hvis hun har vist noe tegn på forbedring med øret sitt så må jeg ringe å avbestille eller jeg må møte opp med henne om det ikke er noe forandring eller hun har blitt verre , krysse fingrer for at hun blir bedre i helgen men har mine tvil om det.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Huff jeg har fått svar fra matmor at surkling fra brystet hennes er ett veldig dårlig tegn :(

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by monlan »

Å så leit! Sender varme tanker til deg og Smurfine
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Tusen takk monlan :love: trenger det nå tror jeg

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Smurfine ristet fortsatt på hodet å klødde seg mye i øret i går natt også :trist: hun var normalt aktiv i mellom 5-10 min å så satt hun seg i ett hjørne å var der i 5 min før hun tok en runde rundt på gulvet igjen, å så gikk hun til hjørne igjen å var der i noen min før hun klatret opp til meg å satte seg bak nakken min. Det ser ut som det er ubehagelig for henne å bevege seg, at det er da hun er mest plaget.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Når jeg tok ut smurfine for å veie henne kom hun med slik marsvin lyd igjen :worry: hadde ikke hånden på brystet hennes så kunne ikke kjenne om det kom der i fra, hun har der i mot gått ned 10 g fra tirsdag til i dag, er det fare tegn ? altså fra 354 til 344.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

I dag er det søndag å smurfine stakkar har ennå ikke blitt noe bedre i øret sitt. det er nå ett lite rødt merke på innsiden av øre flippen etter all kløingen :worry: i tillegg så høres det ut som hun er skikkelig tett å forkjølet nå, høres ut som hun snørrer , å nyser nesten hele tiden :worry:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Jeg satt å så på smurfine når hun spiste godbit å det så ut som hun slet med å spise å puste samtidig :worry: i forhold til my så puster hun tyngre å hun hoster eller nyser konstant når hun spiser, hun har nok fått skikkelig trøbbel med luft veiene sine, det gode er at jeg syntes ikke hun klødde seg like ofte i øret nå i kveld, men for tidlig å si noe mer om det ennå synes jeg, veterinæren for lytte skikkelig på henne i morgen :sick:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

I dag har jeg time kl 14:30 med smurfine, i det minste håper jeg på å få ett svar på hva som er feil med henne, vet ikke hvilken vei dette går med henne ennå, skal snakke med veterinæren å høre hva som er best for henne, hun sliter med å puste mens hun spiser, hun har gått ned 10 gr siden forrige mandag har veid henne i dag igjen, hun spiser mat å har ikke noe problemer med å holde maten sin ennå, men er ikke så aktiv, satt å så på henne i går mens hun spiste godbit å så at hun pustet tyngre når hun spiste pluss at det kom nyse lyder og en slags hoste fra henne hele tiden :trist: øret hennes er også plaget ennå, nå håper jeg virkelig at jeg får ett svar på sykdommene hun har

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by Siv M »

Da har Smurfine vandret over regnbure broen :sob: så slik gikk det, kom frem til at hun hadde svulst på hjernen som presset på øret hennes, når jeg var nede med henne så blødde hun fra det øret som var plaget :grine: hun hadde surkle lyd fra brystet å veterinæren syntes hun hadde vert med på nok sykdommer nå, å at hun hadde prøvd nok medisiner uten at det virket, etter undersøkelsen mens hun var inne i reise buret, skrek hun plutselig to ganger uten at vi viste hvorfor, hun dro hodet til den ene siden ned i teppet, å da sa jeg at nå er det nok nå orker jeg ikke se henne bli plaget mer, å vetten var helt enig. Ene øyet stakk mer ut en det andre når hun hadde sovnet etter den første sprøyten :neutral: det var ekkelt stakkar jenta, det var så vidt hun kom med pipe lyder når hun fikk det første stikket.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Smurfine sin helse tilstand

Post by monlan »

Åååå Så fryktelig fryktelig trist :sob: Stakkars deg og stakkars Smurfine. Du har i alle fall prøvd alt og det var ikke noe mer håp.
Tenk på alle de rottene som får slike svulster og som har eiere som ikke bryr seg. Og der dyrene må lide til de dør av det. Så Smurfine var heldig som hadde deg, som prøvde alt, men ga slipp på henne når alt var prøvd.
Nå har hun det bra, der hun raser rundt på de evige otstemarkene... og tenker på alle gangene hun koste seg og gnissa tenner bak nakken din :rottehode: :smile2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Locked