Ikke my også nå da
Moderator: Moderatorer
Ikke my også nå da
Huff og Huff nå har My også begynt å riste på hodet sitt, hun har også buste pels
har bange anelser her, ser ikke at hun klør seg i øret slik smurfine gjorde, må bare holde øye med henne nå fremover. :trist:

Re: Ikke my også nå da
Så fælt, Siv. Igjen. Og så har du den lille nye jenta også som kan være syk. Lykke til med begge to.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.
Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.
Takk, hun rister heldigvis ikke like mye på hodet som smurfine gjorde
Om hun begynner å få noe av de samme symptomene som sin søster, bør du dra til dyrlegen ganske raskt. Bustepels er en god indikasjon på at hun har vondt.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3
Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine
" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "
Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine
" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "
Ja hun virket fin i går kveld under lufte turen på kvelden igjen, ser an formen på både henne og den lille jenta , My klør seg ikke å øret hele tiden da slik som smurfine gjorde stakkar hun blødde jo ut av øret til slutt 

-
- Gnager på ledninger
- Kjønn: Kvinne
Er bustepels alltid ett tegn på att rotter har det vondt?
Jeg tar Ducati i å ha bustepels når hun ligger å sover, eller koser seg
Jeg tar Ducati i å ha bustepels når hun ligger å sover, eller koser seg

Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3
Bustepels kan være et tegn, det var slik jeg la merke til at Varia, som er i rottehimmelen, hadde smerter.
Sjekk inn på Matmor sine sider, her står det en del om smertetegn til rotter:
http://matmor.info/
Trykk videre på rottehelse, her er det en link videre til smerter hos rotter.
Siden har også en god del nyttig info om det meste
Sjekk inn på Matmor sine sider, her står det en del om smertetegn til rotter:
http://matmor.info/
Trykk videre på rottehelse, her er det en link videre til smerter hos rotter.
Siden har også en god del nyttig info om det meste

Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3
Det ser ut som My er litt hoven i bak føttene sine, men virker ikke som hun har vondt for å gå på dem, hva kan det komme av å hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne
er det bare gammel rotte plager eller ?

De hovne bakføttene kan være flere ting. Dårlig blodsirkulasjon er ganske sannsynlig for en rotte som begynner å bli gammel. Det nest mest sannsynlige holder jeg for å være begynnende pododermatitt - en betennelse i føttene som kan starte med hovenhet og rødhet. Hvis føttene ikke er røde heller jeg mer til dårlig blodsirkulasjon, men det er selvsagt bare synsing fra min side.
nei fargen på føttene er rødrosa , hun har ikke problemer med å gå på dem, i kveld hørte jeg også en lyd fra henne som kan sammenlignes med klinke kuler som ruller inntil hverandre om du forstår hva jeg mener, har lurt på nå om det ikke er på tide snart at hun får slippe nå, hun har slitt med lvi hele livet sitt mest sannsynlig, kurer mot det har ikke virket å hun blir 1.7 år denne mnd. det er liksom en grense for hvor lenge hun skal bli blaget også. Men hun er aktiv da, går rundt å spiser puffet ris eller havre gryn på gulvet.
mann min sier hun er helt tett i brystet, for han har også en slik lyd på morgen pga kols , før han får hostet det opp eller får åpnet opp med ventilator støv :trist: rotter har jo ikke den brekkning refleksen som vi har å får det ikke opp. :sadpace:
Skjønner hvordan du har det. Det er så vanskelig å vite når en skal ta den tunge turen til veterinæren. Veier hele tiden de friske sidene opp mot de syke og de gode dagene opp mot de vonde.
Veldig vanskelig når en er inderlig glad i noen.
:sadpace:
Veldig vanskelig når en er inderlig glad i noen.
:sadpace:
Ja det er det, men jeg har sett hun er litt bøs mot babyen i dag på leke rommet, var første gang hun fikk springe på gulvet i dag å my var den enste som bøllet med henne, nå vet jeg at det er for å prøve henne ut, men jeg tenker også på at det kan være pga my kanskje har smerter da
hun hadde litt buste pels bakerst på ryggen så jeg, men det var lyden fra henne jeg reagerte mest på, når hun snuste etter god biter, så surklet det i henne som om hun var skikkelig tett, når jeg tok henne opp å holdt hodet hennes høyt slik at hun sto på bakbena så sluttet lyden akkurat som om noe gled tilbake igjen liksom, rart

Da fikk jeg time hos veterinæren, med My, men ikke før på tirsdag hvis jeg skulle ha en av de som var flinkest med dem der nede :sadpace: men jeg fikk bare ringe hvis jeg så at hun ble verre før timen min så skulle de ta henne inne i mellom sa hun.
Masse lykke til. :kjempetrist: