Kan det være pollenallergi?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Kan det være pollenallergi?

Post by Siv M »

Lille Molly var på bedringens vei etter å ha gått snart 2 uker på bactrim, nøs mindre å det var full fart.
I kveld så hørtes det ut som isoper på ruta når hun løp rundt å snuste :worry: kan det være pga at hun var ute en halv time i dag ute i luften sammen med de andre eller er det en annen grunn? Hun løper fortsatt rundt å leker å er i vigør men får så veldig vondt av henne når hun høres skikkelig tett ut :worry: er det noe jeg kan gjøre.? bør jeg prøve en annen kur når denne er ferdig eller hva er det beste for henne :worry:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: HJELP

Post by Matmor »

Er det en sjanse for at hun faktisk er allergisk mot bjerkepollen? Rotter kan få allergier de også, Det finnes en laboratoriestamme som brukes for å studere luftveisallergier. Vi vet nokså lite om allergiene hos våre tamrotter, men jeg tenker på at i dag har vært varslet som en av de verste bjerkepollendagene noen gang. Jeg har ikke noen annen løsning enn å kontakte veterinæren på tirsdag slik jeg har foreslått før. Det går an å prøve allergimedisin på henne for å se om det hjelper: samme mikstur som gis til småbarn med allergi.

Det hjelper ikke å skrive HJELP med store bokstaver på helseforumet - du får ikke noen raskere respons for det. Både for oss som svarer og for andre som leter etter informasjon her senere, er det lettere med overskrifter om hva slags problemer rotta har :rat:

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: HJELP

Post by tonjek »

Jeg har iallefall måtte holde meg inne på grunn av allergi i dag, har vært helt sinnsykt med pollen i lufta.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: HJELP

Post by Siv M »

Oi kanskje hun er det ja :shocked: det har ikke jeg tenkt på, da skal jeg ihvertfall holde henne inne ja ikke mer ute turer på henne, ja jeg skal ringe veterinæren å høre i morgen, vi har bjerk trær rett over gaten her hos oss. kan jo høre om jeg kan få noe allergi piller til henne eller noe å se om det hjelper.

Jeg skrev hjelp, for jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre i går ble så lei meg, Sorry da.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: HJELP

Post by Siv M »

Kan moderator fjerne overskriften Hjelp og sette inn ,( kan det være pollen allergi ?) i stedet om det går

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: HJELP

Post by Siv M »

Kan man få allergi medisin resept fritt til henne ?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: HJELP

Post by wollf »

Siv M wrote:Kan man få allergi medisin resept fritt til henne ?
nei
snkk med vetrinær først

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: HJELP

Post by Siv M »

wollf wrote:
Siv M wrote:Kan man få allergi medisin resept fritt til henne ?
nei
snkk med vetrinær først
Ok ringer ditt i morgen tidlig

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: HJELP

Post by Tonje Lenore »

Siv M wrote:Kan moderator fjerne overskriften Hjelp og sette inn ,( kan det være pollen allergi ?) i stedet om det går
endret
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: HJELP

Post by Siv M »

Tonje Lenore wrote:
Siv M wrote:Kan moderator fjerne overskriften Hjelp og sette inn ,( kan det være pollen allergi ?) i stedet om det går
endret
Takk Tonje :cheerful:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kan det være pollenallergi?

Post by Siv M »

Molly hørtes bedre ut i dag igjen så da er det nok allergi ja :sarcastic: skal som sagt ringe i morgen tidlig å høre om allergi medisin til henne å om hva jeg kan gjøre med nysingen hennes, men hun høres ikke lenger ut som isopor mot ruta å det er bra

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kan det være pollenallergi?

Post by Siv M »

matmor: jeg har snakket med veterinæren å hun sa at de hadde for lite kunnskap med rotter med allergi å anbefalte å holde henne inne :bleh: eller at jeg kunne høre med spesialister på dette inne i Oslo.
men jeg skulle gi Molly enda en uke med samme kur, siden hun fortsatt nyser da å sa at kunne hende allergien forsvant når luftvei infeksjonen forsvant. Det var den hjelpen jeg fikk der liksom :suspicious:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Kan det være pollenallergi?

Post by Milla »

Det er jo veldig rart at de ikke bare kan ta kontakt med spesialister selv og forhøre seg. Det har aldri vært et problem for de dyrlegen jeg har vært borti :P
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Kan det være pollenallergi?

Post by Eru »

Da er det vel bare å prøve å ringe å få tak i dem og forklare situasjonen med din veterinær :smile: Selv om de på klinikken kunne gjort det for deg. :suspicious:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Kan det være pollenallergi?

Post by Siv M »

Ja dette synes jeg var dårlig altså, :sick: viste at de ikke kunne så mye med rotter men dette begynner å bli veldig vanskelig synes jeg :sneak: jeg får bare ha henne inne inntil videre å se om lvi forsvinner helt først. men med andre ord så er det jo en risiko å ha rotter her i byen ihvertfall, føler at det de kan om rotter har de lært via mine turer der nede :suspicious:

Post Reply