Bestille for og strø

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Hvor mye er det i en sekk?
Ja, Tonje, du har nok flere enn meg, ja :wink:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bestille for og strø

Post by Milla »

Det er 12,5 kg i sekken. Både for strø og for Rm1.

Står om det på nettbutikken: http://www.tamrotter.com/nettbutikk/index.php
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Bestille for og strø

Post by HeleneH »

Har ikke sett denne før nå jeg!

Milla har allerede vist deg linken til nettbutikken.

Om du søker på RM1 her på forumet så får du mange topic's på dette temaet. RM1 er et fullverdig for som inneholder det en gjennomsnittelig tamrotte trenger av næring. Om man har ungrotter/gravide/ammende rotter bør man gi RM3, men i ditt tilfelle er RM1 et flott for :)
Jeg har aldri hatt problemer med at rottene ikke liker dette foret, som regel går det ned på høykant, også tilleggsforer jeg litt middagsrester/grønnsaker osv i ny og ne.

Bunntrøet (Beekay Bedding) synes holder veldig bra. Det lukter godt når man har skiftet på buret, og lukter ikke så fort som f.eks avispapir og fleece gjør. Nå har jeg bare testet på hunnrotter, men det er mange med hannrotter her på forumet som er fornøydmed strøet :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Bestille for og strø

Post by Anniken.HH »

kanskje litt dumt spørsmål; men hvorfor ligger dette under ''sykdom og helse'' ? :P
Har vurdert å bestille RM1 selv, men får ikke sumlet meg til det xD
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Jeg kommer til å bestille RM1. En av guttene har løs mage så jeg må prøve et nytt for. Og det er mange som anbefaler dette foret. Håper det roer magen hans. Det kan jo også være noe annet han reagerer på som banan, mais eller agurk som de får nesten hver dag. Men RM1 er det beste foret for dem uansett. Så får jeg ev prøve å finne ut hva annet han reagerer på dersom han fortsetter å ha problemer med magen.

Jeg har vist skrevet under feil tema, ja. :klaskepanne: Skjønner ikke det, for jeg klikka på Bur og Aktivitet. Tror jeg da.
Jeg har vært ganske treg jeg også. har tenkt å bestille ei stund men har ikke fått ut fingeren før nå :justice:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Bestille for og strø

Post by Anniken.HH »

Gutten min Diesel blir skikkelig dårlig i magen av banan :nottelling:
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Bestille for og strø

Post by monlan »

Ja, det kan absolutt være banan... De elsker det, så det synd om en av dem ikke tåler det. Skal høre med Urokråka, som jeg fikk guttene av, om hun vet om han tåler banan ev andre ting han kan reagere på. Jeg har ikke funnet ut enda, hvem av dem som har problemet.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Post Reply