Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Milla »

Får håpe han blir frisk *kryssefingrene*
Du får holde oss oppdatert :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Will do! Takk! :cheerful:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Da har jeg fått "Skorpus" hjem, han får nytt navn når jeg finner noe som passer :cheerful:

I morgen jeg få time hos veterinær, han høres og ser helt forferdelig ut. Masse surkle-lyder i brystet, piper når han nyser og ramler og faller bare han går bortover sofaen. Pelsen er skitten og har mye flass-lignende overalt. Han nyser så og si konstant, kroppen hopper når han ligger å slapper av. :worry: Nå når jeg studerte han skikkelig ser det også ut som han har mistet mye følelse i bakbeina?! :trist2: Jeg kjenner jeg er litt bekymret for at han ikke skal bli bedre... :kjempetrist:


Så har jeg skrubbet og vasket buret hans som så slik ut. Ingen hengekøyer eller noe, dette har han bodd i i nesten 2 år. Image

Men nå ser det slik ut
Image


Har prøvd så godt det går, med tanke på at jeg ikke kan ha han i samme bur som de andre siden han er syk!
Han har såvidt prøvd seg på hengekøyen, men siden han aldri har hatt slikt før var det litt for mye spenning for han første dagen i nytt hjem.


Legger ved noen bilder og videoer av gamlingen som jeg har tatt nå nettopp.



Her ser dere det flass-lignende i pelsen. Er dette midd? Han klør konstant.

Image

Image

Jeg ser ned i huden gjennom pelsen hans!

Image


Og videoer!

Image

Image
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Crazyratlady »

Stakkar liten, godt du har tatt han inn i varmen :cheerful:
Og buret hans så myyye koseligere ut nå :cheerful:
Veldig fint gjort av deg å overta han syns jeg, ikke bare bare å ta til seg en rotte man vet er så syk, fint at det finnes sånne mennesker som deg som kan og vil hjelpe!

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Milla »

Huff, hatt et så kjedelig bur. Det ble mye bedre bedre når du fikk innredet det.

Kan jo hende han har lus da. Da må du nok behandle de du har ogdå. Selv om de ikke har vært i kontakt.
Håper du får time så du får behandlet han.
Men hvorfor har ikke de tidligere eierne behandlet han om han har vært sånn lenge?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Crazyratlady wrote:Stakkar liten, godt du har tatt han inn i varmen :cheerful:
Og buret hans så myyye koseligere ut nå :cheerful:
Veldig fint gjort av deg å overta han syns jeg, ikke bare bare å ta til seg en rotte man vet er så syk, fint at det finnes sånne mennesker som deg som kan og vil hjelpe!

Byttet ut elefanten med en god myk fleece "pouch" som ligger på bunnen og litt løse fleecebiter for han syns det var så godt å ligge på!
Så ble det litt trangt med elefanten!
Tusen takk, når jeg har muligheten klarer jeg ikke se andre veien :cheerful:

Milla wrote:Huff, hatt et så kjedelig bur. Det ble mye bedre bedre når du fikk innredet det.

Kan jo hende han har lus da. Da må du nok behandle de du har ogdå. Selv om de ikke har vært i kontakt.
Håper du får time så du får behandlet han.
Men hvorfor har ikke de tidligere eierne behandlet han om han har vært sånn lenge?
Det finner vel veterinæren ut? Om det er lus, altså?
Får nok time, om ikke går jeg nedover med rotta og setter meg i skranken til jeg får hjelp! :suspicious:
Jeg siterer forrige eier, dette er kopiert fra facebook etter at jeg spurte om hun ikke hadde dratt til veterinær og fått behandling
Nei ser ikkje vitsen når han sekkert har knapt et år igjen , men om eg får ei te rotta me samme probleme så ska e gjær dæ


Need I say more? :mad2:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Matmor »

I morgen MÅ jeg få time hos veterinær, han høres og ser helt forferdelig ut. Masse surkle-lyder i brystet, piper når han nyser og ramler og faller bare han går bortover sofaen. Pelsen er skitten og har mye flass-lignende overalt. Han nyser så og si konstant, kroppen hopper når han ligger å slapper av. :worry: Nå når jeg studerte han skikkelig ser det også ut som han har mistet mye følelse i bakbeina?! :trist2: Jeg kjenner jeg er litt bekymret for at han ikke skal bli bedre... :kjempetrist:
Det kan bli vanskelig å hjelpe ham til noe annet enn litt større komfort en kort stund - men da har han i alle fall fått oppleve det. Selv om det bare er noen timer over en natt har du gjort det du kunne. :kiss:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Gruer meg til morgendagen.. Matmor, hva tenker du? Er det mulighet for at han kan bli frisk med behandling eller er det egentlig nok for han? :kjempetrist: Det er ikke regningen det står på, så om han har mulighet til å bli frisk skal jeg gjøre alt jeg kan!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Slik ser det jeg mistenker er midd/lus/lopper er det noen av nevnte eller er det bare skitt?!

Image

Image
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Milla »

Herregud... blir så oppgitt over enkelte mennesker som tar så lett på det å ha ansvar for et levende vesen.
:mad2:

Flott at du har tatt han til. Men hadde vel antakelig hatt bedre prognoser om forrige eier hadde tatt han med til dyrlegen og fått behandling ved første tegn til sykdom.

Håper ikke hu skaffer seg en til.

Dyrlegen finner nok ut om han har lus. Jeg så ingenting mine, antakelig fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle se etter. Men hun fant en rakker, og viste meg. ekle små kryp.

Lykke til hos dyrlegen! Håper de får sett på han i morgen...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Milla »

Oj...
Det ser ut som lus. Kan du se om de beveger på seg?
pirk borti.

Du kan evt prøve å vaske han med en klut, gjorde det med mine for å lindre kløe. Så kan du se om det evt er skitt.
Om det er lus, er det jo ikke rart at han klør seg så mye, er tynn i pelsen og så rufsete pels.

Så utrolig fantastisk at du har tatt han til deg, så han hvertfall har en verdig siste del av livet sitt <3
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Ja, helt utrolig.. Ender det med avliving blir jeg så sint at jeg kommer til å sprekke! :mad2:
Har lagt ut bilde av det i pelsen og håper at noen ser det, selv om jeg skal til veterinær i morgen!

Tusen takk! Ønsker gamlingen lykke til selv! :kjempetrist:

Prøvde å ta borti prikkene, men så ingen bevegelse, skal prøve med en våt klut å "gni" litt!
BLÆÆÆÆ! Sa***s d***tfolk!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Sandratravolta »

Luseegg sitter fast i pelsen, har veterinæren min fortalt, ene rotta mi flasser litt, men det er veldig løst, så kan bare børste det vekk liksom. Men stakkars gamle tassen, håper han kommer seg og får litt tid sammen med deg siste stunden han lever. Om ikke så har han i hvert fall fått oppleve noen som oppriktig bryr seg og hvis han har veldig vondt er det jo bedre å la han få slippe.

Er så mange elendige dyreskjebner der ute, men det aller - aller verste er folk som slipper ut dyra i naturen syns jeg.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by monlan »

Du er bare fantastisk. Han er så heldig som har deg som tar seg av han. Han har hatt det fælt fram til nå, med hodet og med kløe. Og når pelsen ser slik ut så vil jeg tro at han har klødd mye, over tid. Jeg håper dunfår medisiner som hjelper og at han får et godt liv resten av livet.
tenk at noen kan mene at det ikke er noe vits i å gi medisiner til en som BARE lever ett år til !! Ett år med smeter og fryktelig kløe. Blir så sint!!!
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Overta syk rotte -inkompetente veterinærer! Hjelp!

Post by Eru »

Det er noe hvitt/gjennomsiktig som sitter fast i pelsen hans. Da er det nok luseegg :klaskepanne:
Tok en pinsett og så på de mørke prikkene, ingen rørte seg?
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Post Reply