Headtilt

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Headtilt

Post by Siv M »

Matmor wrote:
veldig mange vetter har ikke noe særlig peil på rotter å leser seg til doseringer slikt fra en bok har jeg sett
Siv, jeg slår også alltid opp - sannsynligvis i de samme bøkene :wink: At de sjekker et oppslagsverk er nok mer et kvalitetstegn enn tegn på at de ikke kan sakene sine.
haha såpass, rart at de ga så stor dose da :bleh:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Headtilt

Post by Matmor »

Det hender folk leser feil, eller regner ut feil. Men at de slår opp er det ikke noe galt i :cheerful:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Headtilt

Post by Siv M »

ok men de vet veldig lite om smådyr å i hvertfall rotter, hadde på følelsen at det de lærte om rotter lærte de fra mine jenter -.- skulle vert en spesialist på rotter her i nærheten også

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Headtilt

Post by monlan »

Veterinæren min har sagt fra første stund at det er mye hun ikke vet om rotter men at hun har en kollega som kan mye om gnagere og som hun ringer til. Dette syns jeg er helt greit. Faktisk så føler jeg meg da enda mer trygg. For da vet at det som blir gjort med guttene mine er noe som to veterinærer har diskutert og blitt enige om. Det hadde vært mye verre om hun hadde latt som hun kunne mye og så hadde jeg gjennomskuet det. For det ville jeg nå etterhvert ha gjort.

Jeg har beklaget alt overfor henne og fortalt hvor godt jeg liker henne både som veterinær og menneske. Og at jeg aldri har hatt noe å utsette på jobben hun har gjort.
Men likevel ønsket jeg å høre med Deg Matmor om dosen var riktig. Har jo vært så mange tilfeller her på forumet med feil behandling. Jeg sa ikke til henne at noen var uenig i dosen, bare at det har vært mange samtaler på forumet om medisinering pga lvi.

Så vi har skværet opp :cheerful: hun sa faktisk at hun har lært mye om rotter fra meg og satte pris på dyreeiere som brydde seg så mye om dyrene sine. Hun beklaget at hun var litt krass men at hun satte pris på at vi fikk oppklart det. Diplomatisk sagt, men likevel veldig hyggelig avslutning på noe som kunne ha endt opp i ugreie.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Headtilt

Post by Matmor »

Det var godt å høre :cheerful:

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Headtilt

Post by monlan »

:smile2:

Jeg synes Eddy er blitt bedre. Øynene er nå like Loffen sine. Åpne, men ikke kulerunde som Charlie sine. Charlie ligner på en Teddy bjørn :giggle:
Før kuren så var Eddy sine øyne litt avlange og han så alltid litt morsk ut. Men nå ser han på meg med gode og nesten runde øyne.
Har enda litt tilt til venstre av og til. Det har kanskje blitt sjeldnere, men er vanskelig å si sikkert. For det var opp og ned før også hvor mye eller hvor ofte han satt med hodet litt på skakke.

Men han er fortsatt veldig skvetten og det bekymrer meg. Har derimot god matlyst så det er ingen problem å få han til å ta medisinen. Finke gutten :kisses:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Post Reply