Bekymret mamma

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bekymret mamma

Post by Matmor »

Dyreklinikk 24 bruker sjelden gassnarkose på rotter, så hvis det er viktig for deg er det feil sted å dra. Hvis du synes det er greit med annen narkose burde det gå helt greit å få fjernet en så liten svulst der - med mindre den har en plassering som betyr at operasjon kan ødelegge for passasje gjennom urinveger og slikt. For store inngrep hvor jeg regner med at rottene trenger opiater etterpå drar jeg til en klinikk som bruker gassnarkose, men mindre inngrep hvor det holder med meloksicam (Metacam m.fl.) etterpå tar jeg lokalt. En så liten jursvulst krever ikke opiater.

Jeg skrev i den opprinnelige omtalen at Dyreklinikk 24 ikke var billig, men det kommer veldig an på hva man sammenlikner med. Nå er jeg dessuten medlem og får dermed lavere priser og dessuten en del kvantumsrabatter, så nå hender det jeg forteller dem at de må ta mer... men da bruker jeg dem jo ganske hyppig og mye til generelle helsesjekker og diagnostisering som veterinærene også lærer av.

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Matmor wrote:Dyreklinikk 24 bruker sjelden gassnarkose på rotter, så hvis det er viktig for deg er det feil sted å dra. Hvis du synes det er greit med annen narkose burde det gå helt greit å få fjernet en så liten svulst der - med mindre den har en plassering som betyr at operasjon kan ødelegge for passasje gjennom urinveger og slikt. For store inngrep hvor jeg regner med at rottene trenger opiater etterpå drar jeg til en klinikk som bruker gassnarkose, men mindre inngrep hvor det holder med meloksicam (Metacam m.fl.) etterpå tar jeg lokalt. En så liten jursvulst krever ikke opiater.

Jeg skrev i den opprinnelige omtalen at Dyreklinikk 24 ikke var billig, men det kommer veldig an på hva man sammenlikner med. Nå er jeg dessuten medlem og får dermed lavere priser og dessuten en del kvantumsrabatter, så nå hender det jeg forteller dem at de må ta mer... men da bruker jeg dem jo ganske hyppig og mye til generelle helsesjekker og diagnostisering som veterinærene også lærer av.
Hmm... Okey jeg har ikke peil på dette er første gang jeg har opplevd svults. Så hva er best for rotta? Er jo dette som teller.. Er generelt lite dyrleger i Grenland som har peil føler at de gjetter mye og siden jeg har lite erfaring med dette så blir jeg jo da litt stressa kan man si vil jo ikke at lykkebabyen min skal være testrotte, kun det beste er godt nok :)Så hvis jeg ikke hører noe fra klinikken min innen i morra tenker jeg at jeg tar kontakt med en annen klinikk så er beredt på å reise litt...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Da har jeg fått time hos dyreklinikk 24 i Sandefjord så i morra forsvinner svulsten .. Er bare å krysse fingrer og tær for at alt går bra med den lille jenta mi ...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Bekymret mamma

Post by Siv M »

lykke til håper alt går bra :cheerful:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Bekymret mamma

Post by Tonje Lenore »

Krysser fingra, hold oss oppdatert :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Da er vi hjemme fra dyrlegen igjen og har fått en helt annen diagnose.. Klumpen hadde blitt mindre idag til morran men vi tok turen til klinikken i Sandefjord alikavel. Dyrlegen der mente det kunne være hovne lymfekjertler, den ene kulen var borte så den mente hu at kunne ha sprukket. Men jeg skulle holde øye med det om de eventuelt vokste rundt løpetida så kunne det være aktuelt å fjerne livmor og eggstokker.. Er litt letta av at hu mente det ikke var jursvults som forrige dyrlege mente så nå er det bare å vente å se den neste måneden..
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Lykke på veien hjem fra klinikken, sitter på rompa og får magekoos :roflmao:

Image
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Bekymret mamma

Post by Matmor »

Det er nå greit med plager som gir seg før man kommer til vet'en! Håper de forblir borte.

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bekymret mamma

Post by mily »

Jeg å :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Post Reply