hes rotte... dyrlegen med en gang?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

hes rotte... dyrlegen med en gang?

Post by iasulf »

vil bare sjekke, hørte først i kveld, helt uten videre, at rotta høres hes ut når hun snuser rundt. først løp hun rundt uten en lyd, så sov hun litt i fanget mitt, å når hun igjen stakk snuta opp for å snuse rundt, var hun markant hes... så la hun seg ned, å nå er det stille igjen...:S sært, men bør jeg ta henne med til dyrlegen ASAP, eller kan det skje at det kommer sånne lyder uten at hu er syk?

Ble nemmelig VELDIG stressa nå, for det er bare rundt en mnd siden jeg mista ei anna snuppe som måtte si seg tapt i kampen mot sykdomen...:S
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: hes rotte... dyrlegen med en gang?

Post by Matmor »

Det er vanskelig å vite hva du mener med hes, men hvis hun er slik i morgen også, synes jeg du skal dra til veterinær - om ikke annet for din egen del. Luftveisinfeksjoner kan være skumle saker hos rotter, og spesielt hvis det er en eldre dame er det også mulig at hun har hjerteproblemer som gjør at hun puster tyngre.
Lykke til :rat:

iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Re: hes rotte... dyrlegen med en gang?

Post by iasulf »

det er sånn at jeg hører det surkler når hun puster. men det virker bare til å være innimellom, etter jeg skrev innlegget, har det ikke vært noe mer tegn til det, helt til nå, da kom surklelyden tilbake. kan virke som at det kommer i det hun har sovet å akkurat våkna... det er ikke den gamle jenta mi, det er ei på ett år. Hun er utroolig sprek sånn ellers, å virker ikke til å bry henne... men jeg skal ta henne med til dyrlegen så fort jeg kan. om jeg må gi henne medisin, så har jeg allerede medisiner liggende etter den forrige jenta mi som var syk
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

Post Reply