forkjølet..?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

forkjølet..?

Post by c00nan »

Jeg har en rotte som nyser, og får no rød gufs i nese og øyne.. er ganske sikker på at hun er forkjøla.
Har sett det ann litt men skal ringe dyrlege i morgen og høre om de kan få sett på det.
Får håpe dyrlegen vi bruker til hunden har no peiling på rotter :(
Bare lurer på hva de gir rotter for sånne ting og sånn ca hva det koster? (vet det varierer, men sånn ca)
Lurer også på om jeg burde ta med de andre rottene og sjekke dem også? De ser helt friske ut, og viser ingen tegn til å ha det samme.
Noen som har noen råd, tips eller erfaringer med forkjølet rotte?

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: forkjølet..?

Post by Anniken.HH »

Hvis jeg først tar med en rotte til vet pleier jeg å ta med alle, hos dyrlegen jeg bruker pleier de å ta alle under prisen for en kontroll. Nå er det ikke sikkert det er slik hos deg, men det går det jo an å spørre om.
Jeg har aldri hatt en forkjølet rotte, men jeg gjør hva jeg kan for å unngå det - ikke ha dem i trekk, jevn temperatur på rommet de står i, ikke la dem bli kalde hvis de er våte av et eller annet :)
Lykke til
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: forkjølet..?

Post by c00nan »

Skal spørre :cheerful:
Gjør alt for at det ikke skal skje de noe jeg også.. men nå er hun jo allerede sånn :(

RatLover
Pinky
Posts: 29
Joined: 08 Jul 2013, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: Sætre i Hurum

Re: forkjølet..?

Post by RatLover »

Min eldste rotte har luft infeksjon trur jeg men legen sier bare det er vanelig at rotter nyser og er snørete kan ikke dra til anen dyr lege for mamma er 100% sikker på at dyrlegen har rett og jeg er litt avhengig av at mamma også tror de er syke! :sadpace: :sadpace:
Flax<3 Dexter<3
Første Rotter

N
E
V
E
R
FORGET<3

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: forkjølet..?

Post by c00nan »

Du kan jo ringe en annen dyrlege da? bare så din mor får høre at dette ikke er normalt :/
Jeg hadde ikke greid å gå rundt å vite at et av dyrene mine er syke og ikke gjøre noe med det.. det er nok ikke noe morsomt for deg heller..
Det er ikke noen andre du kan snakke med da? som besteforeldre eller annen familie :smile2:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: forkjølet..?

Post by Milla »

Det er ikke vanlig at rotter nyser, et nys i ny og ne kanskje. At dyrlegen dere har vært sier det tyder kanskje på litt lite kunnskap. Hvilken dyrlege har dere brukt?
Jeg kan anbefale Tam Liertoppen og Tam Alna. De er utrolig flinke på rotter på disse stedene.
Hva mener du med snørete? kommer det rød væske ut av nesa så dra til dyrlegen, det tar ikke lange tiden før det blir verre og da enda dyrere å behandle.

Vis mora di hva vi skriver, kanskje det hjelper. Er du mindreårig er det dine foreldre som i bunn og grunn har ansvaret.

Håper det går bra!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: forkjølet..?

Post by c00nan »

Ja, vis henne dette:)

Jeg skal hvertfall ringe dyrlegen nå! og håpe på at de har noe peiling på rotter :/

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: forkjølet..?

Post by c00nan »

Da har jeg vært hos dyrlegen som ga henne en sprøyte..
noen som har fått sprøyte på rottene sine for sånt før?

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: forkjølet..?

Post by Tonje Lenore »

sa ikke dyrlegen åssen sprøyte rotta fikk?
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: forkjølet..?

Post by c00nan »

Hun sa ikke hva det het (jeg spurte ikke heller) og det hadde nok ikke sagt meg noe uansett.. har brukt dyrlegen flere ganger før og stoler på henne.
Men hun sa det gjorde samma nytta som om jeg skulle gitt henne selv sånn annen.
Og at hun hadde behandla rotter på den måten før og det funker :smile2:
Så krysser finga for det.

Post Reply