Feit og tynn rotte

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Elettevinter
Pinky
Posts: 17
Joined: 17 Jun 2012, 18:56
Location: Moss
Contact:

Feit og tynn rotte

Post by Elettevinter »

Min kjære Runa er nå hele 2 år og 1,5 mnd gammel, og begynner å bli veeeeldig tynn! Veide henne istad, og det virket som om hun lå på 300g (hun var veldig motvillig, så vanskelig å si sikkert hvor mye hun veier). Mens romkameraten hennes som jeg får låne av Matmor, Rosalind, har lagt på seg VELDIG de to siste mnd. Hun veier ca. 603g! :sjokka: De får den samme maten, altså beaphare care+, i tillegg til litt frukt, grønt og andre ting.

Til tross for alderen er Runa frisk og rask (hvis vi ser bort fra vekta), og er fortsatt aktiv og klatrer i buret. Ikke noe slitne bakben i denne rotta! Hun sover jo litt mer enn hun gjorde, men det er jo bare vanlig :sleep: . Så jeg lurer på om det er noen tips for å få Runa til å ha litt mer flesk på kroppen, og samtidig slanke ned Rosalind? :smile2:
<3 Runa og Olga <3
<3 R.I.P Eywa, Roskva og Bror <3

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Feit og tynn rotte

Post by WillyWonka »

Du må huske at Runa er gammel nå. Helt vanlig at de mister muskelmasse når de kommer opp i alder og derfor går ned i vekt.

Min Lille Blå er omtrent like gammel og veier omtrent like mye og det skyldes at muskelmassen forsvinner. Han virker ellers til å være i fin form :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Feit og tynn rotte

Post by c00nan »

.... er 300g tynt? 2 av mine veier en del under det, men vil ikke si de for tynne fordet :hæ:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Feit og tynn rotte

Post by wollf »

c00nan wrote:.... er 300g tynt? 2 av mine veier en del under det, men vil ikke si de for tynne fordet :hæ:
Kommer ann på rotta. Honney er 260 og liten men fin vekt. Hadde mon petit veid det samme ville hun død ;-)

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Feit og tynn rotte

Post by c00nan »

Akkurat :)
Vil ikke ta over innlegget her men kan jeg spørre når sånn ca rotter slutter å vokse?
Har ei på 4,5 mnd og hun er kjeeeeempe liten :/ veier rundt 230g men er mini i størrelse.. Har ei anna ei som er ca 250g, hu er større men hu er også ganske liten i størrelse.
Mulig det bare er fordi jeg ser dem sammen med tjukka mi på 360g men.. hadde liksom håpa på at hu minste skulle bli hvertfall dobbelt så stor i størrelse

Mjbella
Pinky
Posts: 7
Joined: 06 Jan 2014, 04:07

Re: Feit og tynn rotte

Post by Mjbella »

Vi har også ei på 600 gram... Men hun har vært stor fra vi kjøpte henne..

Post Reply