Augeproblem hos fuzz.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Min rottemann Odin som også er ein fuzz sliter med augene for tida. Omtrent kvar dag er det inntørka porfyrin rundt augene. Burhygiene, og minimalt med støvande materiale er på plass, han er også frisk ellers. Eg vasker augene hans med augebadevatn fleire gonger for dagen, og drypper med kunstig tårevæske, men det ser ikkje ut til å vere nok. Han myser mykje, men augene ser ikkje til å vere betent. Det eg derimot ser er inntørka porfyrin som legg seg på innsida av nedre augelokk, og på sjølve auga, og som han har vansker med å få vekk sjølv.

Nokon som har tips til korleis eg skal kunne hjelpe han med å halde augene reine? Er det noko anna enn det eg allereie gjer som kan vere til hjelp?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by wollf »

jeg har nok ingen andre tids enn de du alt har prøvd. men vet at øyenproblemer er veldig vanlig hos fuzz.

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

I dag var så gale ( ein slags porfyrin hinne over heile auga) at det ikkje var anna å gjere enn å lage ein "rotteburitto", og spyle augene forsiktig med augebadevatn. Han likte det sånn passe, men resultatet vart bra. Fekk vekk fleire porfyrin klumper frå auga, og frå innsida av augelokka. Under seansen oppdaga eg ein liten kul på magen hans, likner på ein fettcyste eller abscess, kanskje det som er årsaken til at han produserer meir porfyrin for tida.

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Driver mer skylling/ drypping av augene fleire gonger for dagen ( meir eller mindre mot stakkaren sin vilje :flau2:), likavel har rottemanenn ei tjukk hinne av porfyrin på og rundt augene. Uanestt kor mykje eg vasker augene til Odin, heng det inntørka porfyrin slintter på auga, og rundt augeloka.

Hårlause rotter mangler augnevipper, og har dermed vansker med å halde augene reine, og kan kan samle skitt og anna under augelokka. Om ikkje skyllinga hjelper, må han kanskje leggjast i narkose, og skylle augene hos dyrlegen. Får jammen håpe han slipper det, for ellers er hans framtid ganske så uviss sidan det ikkje finst dyrlege som gir gassnarkose i fleire mils omkrets.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by Marit Fosen »

Kan det være en underliggende årsak til at han produserer så mye porfyrin? Mine fuzzer har ikke hatt problemer med øynene. Jeg regner med du ikke har noe i buret som kan irritere øynene hans.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by wollf »

de jeg har hatt har slitt med det, samme erfaring har mange andre.
det er pga av mangel på øyenvipper

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Har ingenting i buret som skal støve. Fleece, aviser, og Back2Nature i doen.

Bortsett frå ein liten kul på magen som mest truleg er ei talgcyste, og nettopp porfyrin, er det ingen tegn på sjukdom hos Odin. Boren hans som også er fuzz har foreløpig ingen nevneverdige problem med augene.

Odin er svært oppteken av å gnage, og pulverisere ting inni buret. Alt frå plast til treverk, og eg lurer på om han kan ha fått noko innpå auga i samband med dette. Noko som kan ha lagt seg under augelokket, og som vi ikkje klarer å fjerne kun ved augedrypping.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by Marit Fosen »

Den gnagingen, pulveriseringen av ting, kan være en årsak til de irriterte øynene. Ingen av mine, hverken med eller uten pels, har gnagd på ting. Prøv å sette inn en eske med kleenex. Det gir mange timers arbeid og engasjement, når alle hus skal fylles. Siden du nevner treverk, er det hus?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by wollf »

http://www.paperheartrats.com/coattypes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

There are some health issues associated with hairless - they are more prone to eye problems since they have no eyelashes to keep their eyes clean, and they are more sensitive to cold than rats with fur. They need a little extra protein in their diets since their metabolisms are faster - their little bodies have to work harder to keep warm. There have been reports that their lifespans may be shorter than furred rats because of this, but I don't think that this has been confirmed. Their skin does tend to get scratched and develops blemishes (and occasionally cysts which require vet care) more easily. As always, keep an eye out for any signs of infection, but most of the time they heal without a problem.
Hairless females may have lactation problems; this appears to be genetic. Some hairless girls from my lines have been bred, and have had no problems nursing their litter.
Hairless is recessive, so both parents need to carry the gene. I do occasionally have hairless rats pop up. It is carried in two families of my rats. It is not something I have commonly, no

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Marit Fosen wrote:Den gnagingen, pulveriseringen av ting, kan være en årsak til de irriterte øynene. Ingen av mine, hverken med eller uten pels, har gnagd på ting. Prøv å sette inn en eske med kleenex. Det gir mange timers arbeid og engasjement, når alle hus skal fylles. Siden du nevner treverk, er det hus?
Pulverisering var kanskje litt overdrevent sagt frå min side, men Odin er ein engsteleg herremann, og har gnagd på inventaret sidan han kom hit for fem månader sidan. Bortsett frå dårleg syn har han ikkje hatt problemer med augene før dei siste tre vekene. Eg rydder i buret hans fleire gonger for dagen, derfor skal det vere minimalt med rusk og rask der, men det kan jo hende at han har fått noko inn på auga under gnaginga. Det rusket som eg ser mest av i buret hans ligg rundt matfatet, etter at han har gnagd på pelletsen, men det må han nesten få lov til.

Og med treverk meiner eg eit hus av bjørkefiner. Har prøvd å sette inn esker i staden for, men det blir faktisk meir rusk av pappen sidan den er lettare å rive i stykker. Hus av plast blir også gnagd på. Har prøvd utan hus i buret, men Odin virker meir engsteleg då. I det siste har eg prøvd å dekke til huset med eit stykke fleece, og eg ser at han gnager mindre då.

Tipset med Klenex har eg allereie prøvd Marit :), men diverre har ingen av rottene her interesse for denne aktiviteten.

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Eg har no i fleire månader prøvd ut diverse prosedyrer i bura til fuzz gutta, men utan særleg hell, ikke før no :cheeeers:

Prosedyren per i dag er:

Bruker gulvmatter frå Ikea som underlag i buret/på hyllene som eg vasker med Blanda, og støvsuger godt kvar einaste dag. Skifter mattene kvar tredje dag eller før ved behov.

Hengekøyene av fleece blir vaska med Blenda og skifta max kvar tredje dag, eller før ved behov.

Bruker Lambi tørkerull som tilbehør i køyer, og i buret ellers.

Dei har kvar sin dokkeseng frå ikea i buret som dei gnager på, men avfallet blit støvsugd kvar dag.

Ellers er dei mykje ute av buret, og beveger seg på underlag som er støvsugd anna anna kvar til tredje dag.

Eg brukte tidlegare veldig mykje fleece, aviser og anna papir, holder meg unna det no.

I matvegen får dei stort sett fri tilgang på RM1, og litt Ekstra Vital Rat som snacks. + frukt og grønnsaker.

I dokassa bruker eg Back2Nature strø, som eg skifter kvar dag.

Det var det.

Og resultatet er:

Birk er mykje betre av sin astma, lenge siden han måtte få anfallsmedisin no.

Odin sine auger er nesten fri for porfyrin, og gugge.

Alt dette gleder meg utruleg mykje :cheeeers: Håper det fortsetter silk.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by kikky »

så bra! :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Begge fuzz gutta mine ble for kort tid sidan sjuke med lungebetennlse, og i samband med dette fekk dei auka porfyrin produksjon frå augene. Begge samler mengder med porfyrin under augelokka, augene må dryppast fleire ganger for dagen med saltvatn. Klarer å få rensa Odin sine auger rimeleg bra, mens hos Birk legger porfyrinen seg som ganske harde og tørre klumper under augelokka og i augekroken, og eg har store problemer med å få dei vekk. Han er og veldig flink til å knipe att auga når eg prøver å rense, og det gjer ikkje saken betre. Resultatet er ein liten augebetennelse, og hevelse rundt auga. Han får behandling for infeksjonen, men eg klarer ikkje å få rensa augene hans skikkeleg. Det ligger størkna porfyrin der til einkvar tid. Forsøker å dryppe med Viscotears gel i dag, kunstig tårevæske gel, i håp om at porfyrinen ikkje tørker så fort, men så langt uten hell. Å legge han i narkose for å foreta ein augeskylling er foreløpig uaktuelt pga lungebetennelsen, og eg føler meg litt rådlaus akkuratt no.

Nokon som har tips til kva eg kan gjere for å få rensa augene til Birk?

utmeldt

Re: Augeproblem hos fuzz.

Post by utmeldt »

Birk er no frisk av lungebetennelsen, men sliter fortsatt med augene, spesielt den høgre. Vi har prøvd to omganger med Fucitalamic dråper utan hell. Prøver no Opticox så får vi sjå korleis det går. Augene er hovne, og det samler seg porfyrin under augelokka som vi ikkje får bort. Saltvannsdråper har ikkje den store effekten anna enn at han får rensa nasen sin skikkeleg og naselydane blir borte ein god stund etterpå. Viscotears gel har meir effekt, held auga fuktig, og løyser opp ein del av det som måtte samle seg på auga, men må gjentas fleire gonger for dagen for å ha effekt.

Post Reply