Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Hei.

Den ene jenterotta vår har blitt syk. Hun er helt slapp og ser veldig pjusk ut. Ligger stille og kryper sakte. Hun nyser ikke, er ikke rød rundt øynene heller.

Jeg har lagt henne i et eget, litt mindre bur og gitt henne mat som jeg har bløtet i vann, og vann i en lav skål. Det er vel best at hun er alene? Hun spiser ikke foreløpig, bare ligger der, stakkars liten.

Jeg tar henne med til dyrlege i dag, men jeg får ikke opp dyrlegelista her inne. Hvilke dyrleger i Drammen er flinke på rotter?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Matmor »

Jeg vet dessverre ikke stort om rottekyndige veterinærer i Drammen. Tenkte bare jeg skulle skrive at hvis hun ikke ser ut til å bli plaget av de andre rottene, og de ligger sammen med henne, ville jeg heller beholdt henne der hvor hun kan få varme og omsorg fra de andre. Hvis de plager henne eller holder seg unna, eller hun unngår dem, er det en annen sak. Krysser fingre for at det er noe som kan gjøre noe med.

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Jeg har lagt henne i det lille buret også for å lettere kunne holde et øye på henne. I det store buret er det fleeceteppe i bunn, som de bruker til å lage ganger under, og det blir vanskelig å få henne ut derfra om hun kryper under der og ikke beveger seg ut igjen på egenhånd.

Men kanskje jeg burde flytte hun andre inn i det lille buret?

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Milla »

Dra på Tam Liertoppen, Elisabeth der er dyktig på rotter!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Jeg får ikke dratt til Liertoppen, jeg har ikke bil.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by wollf »

buss? eller høre om noen her kan kjøre?

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Hun har vært slapp siden i går kveld, har tydelig vondt. Bustepels, gnisser tenner, krøker seg sammen. Hun har spist minimalt og nesten ikke drukket i hele dag. Jeg vil heller at hun skal få slippe enn at hun skal ha det vondt :cry2:

Har fått time hos en dyreklinikk i nærheten her jeg bor, nå i kveld. Får se hva de sier.

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Nå har jeg vært hos dyrlegen på abc klinikken konnerud. Hun jeg var hos var veldig flink og hyggelig.

Rotta har ikke feber, og har ikke gått noe særlig ned i vekt heldigvis. Hun sliter med pusten, så det er sannsynligvis lungebetennelse. Hun skal få antibiotika i en uke, så krysser jeg fingrene for at hun blir bedre. Skal gi henne væske og mat på sprøyte så hun får i seg litt næring.

Veldig glad for at det er en sjanse for at hun blir frisk :cheerful:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Milla »

Så bra! Bor du på konnerud? Det gjør nemlig jeg :p Om jeg hadee sett dette tidligere så skulle jeg gjerne kjørt deg ut til liertoppen. Visste heller ikke at det var en dyrlege her oppe..
Hva slags type antibiotika fikk du?
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Syk, helt slapp jente. Dyrleger

Post by Ninnin »

Nei, jeg bor helt nederst i konnerudbakkene, så der går bussene forbi hvert tiende minutt. Dyrlegen ligger i samme bygget som kiwi, Jarlsberg bygget eller noe?

Jeg fikk en type antibiotika som egentlig er til katt, den er lik baytril. Jeg husker ikke hva den heter, Dyrlegen sa den var fetteren til Baytril.

Det hastet litt, så jeg hadde ikke tid til å vente på sjåfør, men tusen takk for tilbudet.

Post Reply