Syk jente.

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mjbella
Pinky
Posts: 7
Joined: 06 Jan 2014, 04:07

Syk jente.

Post by Mjbella »

I kveld måtte vi avlive jenta vår, lulla - Da hun ikke har vist tegn til å bli tam - Og blitt mer og mer aggressiv, redd og bitt oss til blods. Vi har jo hatt hun siden januar - Fra en butikk i tønsberg. Hun har jo spist godt, og drukket masse og vært super sosial med de andre, men vår ene lille bea har vært påpasselig ovenfor lulla - Og sovet sammen med hun i huset sitt. Og idag så vi at hun ikke hadde tenner oppe - Og kun de nederste tennene igjen - Og hun var helt svart på tunga -

og har hatt blødning fra nesen et par dager tidligere- De har hatt gnagstein og godt fulgt opp -

Jeg lurer på en ting - Hva er det sorte på tunga - Og hvorfor er det sort der overtennene skulle vært? Syns dette er forferdelig -


Hun har jo vært livredd for oss, men samtidig gått på hodet vårt innimellom og pusla med håret:( De andre har fine tenner, og ganske pigge - Bare lille MJ ( kallenavn feta dorris ) som er meget overveiktig, og ligner hannrotte i størrelse, men er faktisk ei hu rotte.

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: Syk jente.

Post by Anders Ruller'n »

Det her hørtes lite koselig ut. Jeg kan ikke hjelpe deg, men håper du får noen fornuftige svar etterhvert i tråden.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Syk jente.

Post by Anniken.HH »

kanskje ringe en dyrlege, sånn uansett?
Og, kanskje meg som misforsto noe, men hadde rotten du måtte avlive noe med grunnen til at den ene manglet tenner?
uansett trist, så kondolerer
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Mjbella
Pinky
Posts: 7
Joined: 06 Jan 2014, 04:07

Re: Syk jente.

Post by Mjbella »

Etter hva vi fikk beskjed om var det ikke noe å gjøre uansett. Tror du har misforstått, alt ble skrevet i sorg Hun var helt svart i munnen, og svarte flekker - og har blødd fra nesa..

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Syk jente.

Post by Anniken.HH »

oi, sorry!
Så og skjønte nå!
Jeg trodde kanskje det var Bea som manglet fortennene og var svart på tungen, men det var Lulla?

Skjønner godt sorskriving, gjør det selv.
Og har dessverre ingen svar til deg :(
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Syk jente.

Post by wollf »

Mjbella wrote:I kveld måtte vi avlive jenta vår, lulla - Da hun ikke har vist tegn til å bli tam - Og blitt mer og mer aggressiv, redd og bitt oss til blods. Vi har jo hatt hun siden januar - Fra en butikk i tønsberg. Hun har jo spist godt, og drukket masse og vært super sosial med de andre, men vår ene lille bea har vært påpasselig ovenfor lulla - Og sovet sammen med hun i huset sitt. Og idag så vi at hun ikke hadde tenner oppe - Og kun de nederste tennene igjen - Og hun var helt svart på tunga -

og har hatt blødning fra nesen et par dager tidligere- De har hatt gnagstein og godt fulgt opp -

Jeg lurer på en ting - Hva er det sorte på tunga - Og hvorfor er det sort der overtennene skulle vært? Syns dette er forferdelig -


Hun har jo vært livredd for oss, men samtidig gått på hodet vårt innimellom og pusla med håret:( De andre har fine tenner, og ganske pigge - Bare lille MJ ( kallenavn feta dorris ) som er meget overveiktig, og ligner hannrotte i størrelse, men er faktisk ei hu rotte.

blødning fra nesen kan være poryfiin. det er rottesnørr og er rødt.
dette kommer ofte i sammenheng med stess eller sykdom.

for meg høres det ut som om hun ikke hadde tenner oppe?
om de var knekt ville dere kun sett sort der tennene skulle vært. sort på tungen kan være arrvev eller lignende.
tennene til rottene vokser ut igjen, selv om de er knekt.
de må bare spise litt mykere føde i noen uker.

har selv hatt rotter som har knekt tennene, og de kom tilbake.

så rødt snørr kan bety at hun slet med tennene, og sort på tungen kan være et arr fra der hun knakk tanna.

avlivet dere henne pga tennene elelr agresjon?

Mjbella
Pinky
Posts: 7
Joined: 06 Jan 2014, 04:07

Re: Syk jente.

Post by Mjbella »

Aggresjon. Hun bet alle i huset til blods av oss to Bente, og mot de andre jentene. Beklager sent svar, men har hatt mye å gjøre i det siste og omplassering av hunden min og et stk ungdom som har reist. Og mye jobb og skole. Har beholdt bea og mj. Mj har blitt enda tammere i løpet av kort tid og kan ligge lenge og kose... Bea er bea... Hun flyr stort sett overalt, og kommer gjerne etter en god stund og koser. Men idag har vi vært å hentet ei lita rotte jente, ikke gamle jenta tror jeg. Hun var den eneste i gjen i dyrebutikken og jeg klarer jo ikke gå derifra. Hun går fint med mj, men ikke med bea. Bea blåser seg opp, fnyser og biter i pelsen til mini. Så har skilt de.

Post Reply