Ha vinduet oppe på sommeren?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
idahb
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Nov 2013, 14:47
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Ha vinduet oppe på sommeren?

Post by idahb »

Hei!

Jeg er fullt klar over at rotter ikke skal utsettes for trekk, da de kan bli syke av det. Men jeg lurer på hvordan dere gjør det på sommeren? Når det er varmt ute er det jo normalt å lufte. Jeg bor sammen med ei venninne, og hun er allergisk mot rottene mine, så jeg har de på rommet mitt, og det går helt fint. Men om jeg skal klare å sove der i sommer er jeg jo avhengig av å ha vinduet oppe. Så jeg lurer på om det går greit å dekke til buret, eller hvordan gjør dere det? De kan jo være ute på sommeren med mindre det er mye vind har jeg lest, så det kan jo ikke være krise å ha vinduet oppe? Eller hvordan funker det egentlig? :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha vinduet oppe på sommeren?

Post by wollf »

jeg har dører og vindu åpent. men rottene står ikke rett i trekket. dekk litt til så går det fint

idahb
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Nov 2013, 14:47
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ha vinduet oppe på sommeren?

Post by idahb »

Godt å høre :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ha vinduet oppe på sommeren?

Post by WillyWonka »

Det er nok ingen problem. Jeg har selv vinduer og dører åpne på sommeren :) og har ikke mer sykdom av den grunn :)
Men jeg prøver å ikke sette buret inntil vinduet som er åpent eller i mellom ett åpent vindu og en åpen dør.. men ellers har jeg ikke hatt noe problemer med det :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

idahb
Pinky
Posts: 14
Joined: 06 Nov 2013, 14:47
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Ha vinduet oppe på sommeren?

Post by idahb »

Høres bra ut :) De står lengst unna vinduet, så de får ikke trekk direkte på seg heller.

Post Reply