Ulyder på hannrotte

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Ulyder på hannrotte

Post by Kesia Madeleine »

Jeg har hørt noen neselyder eller hva det er på Titus (alfagutten i buret som blir 2 år slutten av august) i dag morges og mandag morgen. Begge gangene har det vært når de får havregrøt til frokost. Mandagen hadde han tydelige lyder, men da han var ferdig å spise, nøs en gang og vasket nesen så ble det helt fint igjen. (lydene varte bare i noen få minutter). Hørte ingenting resten av dagen eller tirsdagen, så mistenkte at kanskje han bare hadde sniffet inn noe saus fra grøten. Hørte ingenting før enn i morges igjen (og det over frokostfatet igjen) Synes det er veldig rart, men får jo litt noia med en gang det er noe nytt med rottene. Har fått time hos Thomas Øyo på Stend i morgen kl 11:30, så får vi i hvertfall en sjekk i tilfelle det er noe. Hva tenker dere som har litt erfaring med lyder og slikt? (jeg har null erfaring på dette området :P)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ulyder på hannrotte

Post by wollf »

Tviler på at det er sykdom. Høres ut som noen av mine når de blir ivrige på maten. Du ville laget lik lyd om du satte nesa i grøten selv ;-)

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Ulyder på hannrotte

Post by Kesia Madeleine »

Ja, tror nok mest sannsynlig at det ikke er noe.. Og godt å høre andres meninger også! :) Men går uansett jeg, så er jeg på den sikre siden :) Kyros nyser en del også. (De hadde en periode i vinter hvor de nøs, men etter at jeg skiftet vaskemiddel ble de fin igjen). Men nå har Kyros begynt å nyse litt igjen og virker litt fuktig på snuten. Kanskje han bare er litt snufs?
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Post Reply