øyet til vittra

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

øyet til vittra

Post by wollf »

Hjelp. Jeg er så rådløs nå. Vittra punkterte øyet med en klo. Der så ut til å gå bra og vetrinær så på det og ga medisiner. Øyet er nå dødt og hun vil jo miste det. Men er en absess bak øyet. Dette betyr at øyet må fjernes. Og betennelsen må ut.
Det er jo ikke store operasjonen men jeg har et moralsk problem.
Dette kommer på ca 30000,- jeg er alt skyldig vet 1200,- og økonomien vår fikk en smell når sambo ble sykemeldt og kun kunne jobbe 50%. Han hadde ikke krav på sykepenger og der har gitt oss noen tøffe mnd.

Sambo har sagt at det er ok jeg har dyr men ikke på bekostning av hus og familien. Og utfører jeg operasjonen Gjør det det.

Jeg vil ikke ta det rimelige alternativet å avlive heller når det er sjanse for at hun blir frisk. Bufferkontoene er tømt og jeg vet at om en mnd eller to er vi tilbake i ajour. Men trenger det nå :-(

Tror jeg bare trenger å blåse ut. Vært mye i det siste. Men vet ikke hva jeg skal ta meg til. Hun betyr mye for meg men familien kommer jo selvsagt først

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

Sorry. 3500 er det det kommer på

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: øyet til vittra

Post by rottegal »

Er det ikke mest rettferdig overfor rotta å få slippe? Avliv henne, det er forferdelig trist, men for økonomi, husfred og rottas beste så ville jeg gjort det. Klem til deg som går igjennom dette!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Skosnor

Re: øyet til vittra

Post by Skosnor »

Eller om vi hjelper til med en kronerulling. Jeg kan spytte inn noen hundrelapper. Hvis du føler for det, kan du betale tilbake senere.

Skal ikke mange til før operasjonen er i boks.

Hva sier dere andre?

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: øyet til vittra

Post by Anders Ruller'n »

30.000???

Kronerulling vil ikke en gang bringe inn et sånn beløp...

Edit: Leste litt fort. Ser det er 3500. Kan sikkert hjelpe litt, men det blir ikke store summen.

Trangt med økonomien mnd. her i huset selv.

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: øyet til vittra

Post by Anders Ruller'n »

Wolf sørger for at mange av oss får rotter fra oppdrett, ikke butikk.

Det er vel ok, da, at vi støtter opp rundt en vanskelig situasjon akkurat nå. Vurderte selv i går hvor lang jeg vil strekke meg for ei rotte som er syk. Så lenge økonomien tillater det, så er ikke penger et tema.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

bestillt time på onsdag.
får se hva di sier da.

alterntivene er

1: hun klarer dette med ab
2: hun MÅ ha opperasjon for å bli frisk
3: avliving

timen var de så hyggelig at jeg fikk gratis, men evt behandlinger må jeg betale for.

opperasjon har jeg ikek råd til, medisiner skal jeg selvsagt klare å betale på et vis, og samme med avlivning :(

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: øyet til vittra

Post by Anders Ruller'n »

Tvi, tvi.

Mtp. hvor mange visninger tråden har, så burde det vel ha kommet noen flere tilbakemeldinger?

Hva mener dere? Er kronerulling et fint alternativ? Wolf kan sikkert betale tilbake til de som føler for det. Når hun får økonomien i orden igjen.

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: øyet til vittra

Post by Anniken.HH »

Har vært masse kommentarer på facebook, og kronerullen har vært foreslått der også
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

utmeldt

Re: øyet til vittra

Post by utmeldt »

Anders Ruller'n wrote:Tvi, tvi.

Mtp. hvor mange visninger tråden har, så burde det vel ha kommet noen flere tilbakemeldinger?

Hva mener dere? Er kronerulling et fint alternativ? Wolf kan sikkert betale tilbake til de som føler for det. Når hun får økonomien i orden igjen.
Dette er egentlig opp til Wollf, om ho ønskjer at det blir sett i gang kronerulling.

Det er lov å ta mot hjelp Wollf, og meiner du at operasjonen er det riktige for rotta, uansett økonomi, så skal vi prøve å få til noko.

Anders Ruller'n
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 23 Jan 2013, 13:55

Re: øyet til vittra

Post by Anders Ruller'n »

Ser den.

Med tanke på at økonomien ikke strekker til akkurat nå, så tolket jeg det dit at hun har behov for hjelp.

Hvis ikke, så har man kanskje vært litt kjapt ute. Hvis det er tilfelle, beklager.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: øyet til vittra

Post by wollf »

jeg vil ikke være skyldig noe mer.
om jeg låner så utsetter jeg egentlig bare tang økonomi.
vil at når pengene kommer kan jeg fylle opp bufferkontoene igjen

utmeldt

Re: øyet til vittra

Post by utmeldt »

Det er startet kronerulling for å samle inn penger til Vittra sin øyeoperasjon.

Meningen er at pengene er skal vere donasjon, og ingen tilbakebetaling kommer på tale.

Skulle så skje at det ikke blir operasjon eller anna skulle oppstå blir pengene eller resterende beløp overført til NTFs helsefond.

Ønsker du å bidra? Sett inn din donasjon på følgende kontonummer: 3208 22 90620

Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Re: øyet til vittra

Post by Ida Davidsen »

Uff, så leit! Skulle gjerne bidratt men det har jeg dessverre ikke mulighet til. Håper du får inn nok penger til operasjonen! :worry:
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: øyet til vittra

Post by Kesia Madeleine »

Skulle gjerne ha hjulpet, men har punget ut 2500 kr selv på dyrlegebesøk og medisiner til Kyros på bare 1 uke.... :( Skal ikke alltid være lett med disse små.. Masse lykke til og god bedring til Vittra <3
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Post Reply