Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by utmeldt »

Mine fuzz gutter ser ut til å reagere med symptom frå luftvegane samt porfyrin om dei er i kontakt med aviser, støvete omgivelser, fleece tepper i buret, Toalatt strø, Kleenex m.m

Hadde vore spennande å kunne kartlagt om andre sine rotter også reagerer på ulike ting, og i tilfelle kva. Har du nokre eksempler så skriv det gjerne i denne tråden.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by Milla »

Jeg hadde ei som ikke tålte OMO, som da heller ikke er uvanlig at rotter reagerer på, før pleide jeg å ta skift i buret på hengekøyene. Altså halvparten ble vasket av gangen. Men en gang tok jeg alle, og hun fikk et nyseanfall uten like. Vi byttet da over til Blenda sensitiv i flytende form.

Ofte så blandet jeg medisiner og slikt i leverpostei, og dette var en slager hos de fleste. Men på Luna oppdaget jeg at hun hadde problemer med å svelge, og det så ut som hun satt det fast etter at hun hadde spist litt. Jeg tolket egentlig situasjonen som at hun antakelig ikke tålte det, for alt annet jeg blandet det ut med gikk ned på høykant :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by WillyWonka »

Leif blir uggen i magen om han får mat utover RM1 foret. De andre reagerer ikke på noe :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by Sara Syversen »

Betsy tåler ikke yoghurt uten å få løs rennende mage. Hun tåler heller ikke soyamelk eller rismelk heller. Ikke for mye frukt heller for da får hun løs mage. Virker som om hun ikke kan få havregryn heller. Eller slik grøt med kammilete. Må passe på veldig når det gjelder hun. Men så har hun slitt hele livet med LVI og har hatt svulst. Tonje og noen andre dyrleger mistenkte også noe galt med stoffskifte hennes at hun hadde for laft. Men jeg kunne vistnokk ikke få medisin selv om jeg spurte opp til 3 ganger på sjekker. Har også vært i Halden før Oslo med henne. Men der hadde dem null peil. Mer i storyen er det. Blir en lang stil å skrive. Prøvde noen dyrleger i fr.stad uten hell også.
Rm1 tåler hun. Hun spiser som en hest der gitt.


Men gamle Bodil når hun kom hit så la jeg merke til at hun ikke tålte avispapir. Jeg måtte redusere også bruken av fleece biter jeg hadde til nesting. Hun fikk rennende øyne og porfyrin.

Måtte bytte mye. Men leste din tråd om fuzzer heldigvis og byttet til Lambi. Før det prøvde jeg kleenex også. Men Lambi tørkerull var aller aller best. Ingem protest. Hehe.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Solhaugen
Stjeler mat
Posts: 55
Joined: 11 Aug 2014, 10:41

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by Solhaugen »

Den ene av gutta våre begynner å klø av yoghurt, så han har sannsynligvis en slags allergi for melkeprodukter.

utmeldt

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by utmeldt »

Fleire som opplever at rottene ikkje tåler ulike ting?

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Allergi, kva reagerer rottene dine på?

Post by malap »

Majsen her får mye porfyrin i øyne og nese av avispapir, så det har jeg byttet ut med vanlig tørkepapir og dette: http://lux-shoppen.dk/softpaper-woolstrimler-50g.html
Nå har vi ingen problemer med det.
Ellers kan hun også litt lett få løs mage av frukt.
Malena

Post Reply