Styrke immunforsvaret hos rottene

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by Kesia Madeleine »

Nå når vi er i en årstid hvor det er litt skiftende temperaturer så tror jeg flere av oss har rotter som snufser og nyser litt.
Tenkte det hadde vært greit med litt tips og forskjellig til hva som kan styrke immunforsvaret til disse skjøre små skapningene våre.
Selv bruker jeg aloe vera juice i frokostgrøten deres hver dag og så får de Kan Jang-mikstur som jeg drypper noen dråper i ene drikkeflasken deres. Har også hørt at noen anbefaler kammille-te. Har prøvd å gi det til mine rotter, men de liker ikke smaken på det. :crazy:

Noen andre som har forslag eller vil fortelle hva dere bruker? :)
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

utmeldt

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by utmeldt »

Eg pleier å gi rottne litt B-vitamin. Tømmer ein B-vitamin kapsel i litt vatn, og blander nokre dråper av oppløysingen i grauten eller likanade. Nøyaktig dosering på b-vit og oppskrift på utblanding finner du på Rat Guide sine sider.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by kikky »

Mye ferske grønnsaker og litt frukt daglig, med en god tørrfôr mix til vanlig :cheerful:

Hvis du gir kamille te med litt honning i så syntes de det er suuuper namme!

Har også brukt noen dråper solhatt i drikke flaska tidligere.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by Sara Syversen »

Jeg bruker også litt honning i eller så har jeg blandet det noen ganger i havregryn.
Man kan ta det i en drikkeskål for gnagere å strø litt puffa ris over eller puffa hvete og da spiser dem gjerne de og dem får i seg litt.

Hvis det har vært noe som helst anntydning til LVI eller på nære nippen til et utbrudd også så har vi hatt det litt varmere også kortere utetider. Har også da hatt pledd på gulvet der dem løper mest.

Vi har også gitt dem grønt men også noen ganger fisk.

Jeg har alltid lurt på om jeg kanskje kunne gitt dem noe vitaminer til gnagere da men det har jo vært litt delte meninger. Noen som har erfaring her ifra så vil jeg gjerne høre.

http://www.ebay.com/itm/Rodent-Vit-C-10 ... 487c4ec2d3" onclick="window.open(this.href);return false;


Denne har ihvertfall sett litt seriøs ut når jeg har gått igjennom flere av medisinene som er til rotter. Men ja. Del gjerne deres mening for jeg har ikke helt turt enda.

http://www.ebay.com/itm/Rat-Multivitami ... 5b069d210c" onclick="window.open(this.href);return false;
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by wollf »

kan jang. tran. solhatt. frunkt og grønnt med sterke farger

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by Sara Syversen »

Hvor mye fra dem enkelte ?

Tar du 1/10 del i forhold til hva som er til mennesker.

En dråpe i mat eller vann fordelt på så og så mange totter ?

Jeg tenker ihvertfall kanskje prøve noe når jeg hører noe nysing på høsten eller fra vinter til vår.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Styrke immunforsvaret hos rottene

Post by wollf »

hestehov

Post Reply