Klippe negler?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marialykketroll
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 09 Jun 2014, 17:24

Klippe negler?

Post by Marialykketroll »

Hei :smile2: jeg har to rottejenter, Klara og Kiri. Nå har Kiri ganske korte klør og det virker som om hun har "klippet" dem selv, men klara har ganske lange klør på bakbeina sånn at det gjør litt vondt når hun f.eks. Klatrer oppover beina mine. Men Kiri hadde også ganske lenge ganske lange klør, så det jeg lurer på er om de som faktisk "klipper" klørne sine selv er det sånn at de gjør det gjevnelig eller om de liksom tenker at nå er klørne blitt såpass lange så nå klipper jeg dem? :hmmm: :hæ:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Klippe negler?

Post by WillyWonka »

Det tror jeg. Jeg har et par stykker som "klipper" klørne sine selv. De er stort sett alltid korte, men så har jeg andre som ikke er så nøye på det, så der må jeg gå inn :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Klippe negler?

Post by Anniken.HH »

Noen av mine klipper selv, andre ikke, men jeg har flere steiner liggende i buret, slik at de sliper dem ned, så jeg slipper å klippe :)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Marialykketroll
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 09 Jun 2014, 17:24

Re: Klippe negler?

Post by Marialykketroll »

Ok, men vet dere om det er sånn at hvis de gjør det selv så gjør de det gjevnlig eller så gjør de det når klørene har blitt lange?

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Klippe negler?

Post by Troya »

Det kommer an på hvor flinke dem er.. :P Jeg har aldri trengt å klippe noen av mine, men noen lar de bli lengre enn andre. Men sett inn en flat stein så slipes de ned fort ;)

Lizzie
Pinky
Posts: 24
Joined: 29 Jun 2015, 00:15

Re: Klippe negler?

Post by Lizzie »

Jeg hadde en rotte som klippet neglene sine og de andre i buret sine også! Hun holdt de korte hele tiden, ikke noe snakk om å la de vokse ut her nei! :lolear:

Jeg har desverre ikke vært like heldig med de jeg har nå, de har allesammen lange skarpe negler. Jeg klippet de da jeg introduserte dem for hverandre så de ikke skulle klore hverandre hvis det ble et basketak, men ellers har jeg bare latt det være. De blir uansett ikke så lange at det sjenerer dem.
Eier av 2 søte rotter: Misty og Uly :grin: :smile:

Marialykketroll
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 09 Jun 2014, 17:24

Re: Klippe negler?

Post by Marialykketroll »

Ok :glise:

Post Reply