Ligger på siden med krum rygg

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kristin
Pinky
Posts: 14
Joined: 04 Mar 2014, 16:10

Ligger på siden med krum rygg

Post by Kristin »

Hei! Jeg skrev et inlegg for litt siden ang salmonella og fikk heldigvis krysset av at rotta ikke hadde det, men var i dyp sorg etter at den andre (og eneste ) bruveninna hennes døde. Etter ca litt over 1 uke begynte jeg å se en bedring i oppførsel, så et glimt av hennes gamle seg. Da jeg kom hjem fra jobb så jeg at hun bevegde seg lite, hun tryna et stykke ned på morningen, men oppførte seg som normalt etter det. Skal selfølgelig til dyrlegen så fort som mulig!

Hun ligger på siden og helst med hodet ned mot brystet / kroppen, ser at hun har et hovent forbein og et av baktærne (muligens mer, men vil ikke løfte å styre med henne) , det ser ut som hun har lyst til å gå, hun beveger i hvertfall bakbeina til tider. Hun popper øyne, gnisser tennene og har lyst på oppmerksomhet, selv om hun ikke vil/får beveget seg. Før jeg skjønte at hun hadde vondt i beina tok jeg henne ut på gulvet og hun gikk kjempe rart, dro seg og satt med bakbeina langt frem. Hun har matappetitt, selv om hun sliter litt med større biter. Helt siden den andre rotta døde, har hun sletet litt med drikking, men har gitt henne masse av grønt og brukt en "sprøyte" som jeg fyller med vann som hun kan drikke av. Hun sover veldig mye, men tenker hun har det bedre da, så lar henne være i fred. Jeg har skaffet henne to rotte jenter som står utenfor rommet og venter på å få hilse.

Er det noe jeg kan gjøre før jeg kommer meg til dyrlegen? :huh:

Kristin
Pinky
Posts: 14
Joined: 04 Mar 2014, 16:10

Re: Ligger på siden med krum rygg

Post by Kristin »

Oppdatering:
Jeg klarte å få en akuttime hos dyrlegen, da vi kom klødde dyrlegen seg i hodet og skjønte ikke hva dette kunne være for noe. Dyrlegen spurte om hun hadde fått i seg noe hun ikke skulle osv, noe hun ikke hadde. Yuki ville ikke bli tatt på og det var ikke noe galt med føttene hennes... Dyrlegen sa at det beste for henne var å få slippe, noe jeg var ening i. :trist:
Hun dro på at det kanskje kunne være hjerneblødning eller noe smittsomt som hun fikk av den andre rotta. Selv Tviler jeg sterk, synes ikke de fikk like symptomer. Jeg tror babyen min døde av sorg, hun la seg ned for å dø. :cry2:

Mine små :angel: :angel: er endelig sammen, slik Yuki ønsket. [HEAVY BLACK HEART]

utmeldt

Re: Ligger på siden med krum rygg

Post by utmeldt »

At ho berre låg på sida, og ikkje klarte å bevege seg kan tyde på at ho var veldig sjuk. Hjerneblødning/hjernesvulst er ikke uvanlig hos rotter og kan ikkje utelukkast.
Det er trist å miste kjære rottevenner, men syns at avgjørelsen om å la henne slippe var det rette her.
Sov godt Yuki :kisses:

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Ligger på siden med krum rygg

Post by malap »

Uff, så utrolig trist. Du som hadde skaffet henne to nye venner også. Du får kose deg med de du har [HEAVY BLACK HEART]
Malena

Post Reply