Sår

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Sissel

Sår

Post by Sissel »

Jeg skulle tømme dassen dems, da jeg så ca 1 cm i diameter stort hudlag med pels på som hørte til Kebab...Jeg tittet på ryggen hans, og der var såret... Jeg tror kanskje de har sloss, for huden lå på bakkenivå uten muligheter for at han har satt seg fast noe sted. Så, de slåss litt, men de sover også sammen...så de er ikke fiender. Men, hva skal jeg gjøre med såret? Det gror fint, og Kebab når ikke frem for å "angripe" det. Men skal jeg rense det på noen måte? Eller går dette bra av seg selv?

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Rens det med pyrisept, og smør evt. et tynt lag sårsalve på. Overfladiske sår gror heldigvis som regel fort. Har han flere sår på kroppen? Kan dette være en sårskorpe han har klødd av seg?

Sissel

Post by Sissel »

Tusen takk for tipset. Begge guttene har litt sår rundt omkring, for de er nettopp blitt behandlet mot midd, og har klødd seg mye før det. Så ja, det kan tenkes at dette har vært en sårskorpe som han har klødd av seg. Men i den dimensjonen? Er det vanlig at de klør av seg 1cm?!?!? Hm....kan jo tenkes.... Jeg skal i hvertfall passe på det så mye jeg kan med pyrisept/sårsalve.... Anbefales det at man klipper vekk hårene rundt, så de ikke går inn i såret og irriterer? Eller vil det da bli mye slikking fra partneren for å prøve å hjelpe til?

Locked