Obduksjoner

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

lynxy85

Post by lynxy85 »

Jeg glemte å nevne på skjemaet at han har blitt behandlet mot midd, er dette viktig...? Jeg tenkte jeg skulle skrive det bakpå skjemaet jeg sender med Munin.

Forresten, det står at skjemaet skal ligge sammen med rotta, er det før jeg legger avispapir rundt han? :hm:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Skjemaet skal ligge i pakken, men ikke innerst da det kan bli ødelagt. Føy bare til hva han fikk mot utøy, hvis behandlingen er gjort i nær fortid.
Anita.

lynxy85

Post by lynxy85 »

Ok. da legger jeg det utenpå det jeg har pakket Munin inn i, men inni posen. Jeg tenkte jeg skulle polstre esken med avispapir, så ligger Munin trygt.

Han fikk behandling mot midd i April/Mai, så skriver det bakpå arket. :)

lynxy85

Post by lynxy85 »

Føler meg litt dum nå, men der det står "innlevert dato" og "Underskrift", det er jeg som skal skrive der, ikke de som mottar pakken...?

:oops: :roll:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Joda, det er det. Innleveringsdato avviker jo ofte fra dødsdato - noe som i helt ekstreme tilfeller avgjør om obduksjonen kan foretas. Hos deg blir det innlevering = innsending - dato for mottagelse holder de orden på selv. Underskriften skal være din.
Anita

lynxy85

Post by lynxy85 »

Hvor mange dager må det gå før de ikke kan obdusere?
Munin døde natt til søndag, en time etter la jeg han i kjøleskapet. Han har ligget der helt til kl 15 i dag da jeg tok han ut, pakket og sendte han med posten. Pakken er jo ikke fremme før i morgen tidlig, går mye tapt på den tiden? Jeg mener, foråtnelses prossessen starter jo med det samme de dør.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Det går fint - de fikser lengre strekk enn det. Ikke noe problem.
Anita

lynxy85

Post by lynxy85 »

Hvor lang tid pleier det å ta før man får svar? :?:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ca tre uker.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

For tiden virker ikke obduksjonsskjemaene, dessverre. Dere som har fylt ut skjema den siste tiden har sikkert merket at dere bare fikk en blank side til utskrift, og jeg har også bare fått blanke mailer. Det hadde vært kjempefint om dere det gjelder kunne ha sendt meg en e-post (heidi.sjursen@gmail.com) med de opplysningene dere fylte ut på skjemaet, samt sende meg en kopi av obduksjonsrapporten når den kommer. Den får jeg heller ikke dersom skjemaet ikke er riktig utfylt. Rapporten kan scannes inn og sendes på e-post, eller kopieres og sendes i posten (kontakt meg for adresse).

Vi håper å få fikset skjemaene så snart som mulig! :akt:

Post Reply