Høy Puls

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Høy Puls

Post by Intet »

En av rottene mine, Giita på 7 mnd, har de siste dagen hatt noe som ligner høy puls. Hun spiser, drikker og leker som normalt og er like kosete (hvis ikke mer). Likevel går både puls og pust veldig fort, uansett hva hun tar seg til. Ser ikke ut som det er noe problem for henne, men jeg vil gjerne høre om noen av dere vet hva det er, før jeg evt. sjekker det hos veterinær. Siden det har vart i noen dager, begynner jeg å bli litt bekymra, til tross for at hun ser ut til å ha det like bra som før.

Hadde blitt glad hvis noen kunne delt tanker/erfaringer med meg om dette. Hatt en del rotter nå, men aldri opplevd dette.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

En for mye

Post by Intet »

Det er bedre med en tur for mye, enn en tur for lite til veterinæren. Derfor pakker jeg resieburet og drar en tur å ser om de har ledig time i dag som jeg har fri.
Håper alt er greit med den lille. I dag er hun litt mer slapp, men spiser. Hun er likevel ikke som hun pleier, og puster fort. :(
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Uff da :( Det går nok bra. Lykke til hos dyrlegen da. :) Fortell oss hvordan det gikk?

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Antibiotika

Post by Intet »

Giita er visst i startfasen på en lungebetennelse. Med stetoskop hørte Jannicke (veterinøren) surkelyder og tetthet i lungene. Det har jeg forsøkt å høre etter, men ikke hørt noe. Temperaturen hennes og buken var også helt normal. Hun er litt slappere idag enn tidligere, men siden det er såpass tidlig, håper jeg hun blir bra igjen. Fått antibiotikakur på 12 dager og krysser fingrene for skatten min.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hun blir sikkert helt frisk og fin igjen. :) Tror det hjelper en del at du oppdaget det tidlig og ikke bare lot det vente lenge. God Bedring fra oss :)

Locked