bitchi

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Guest

Post by Guest »

skal jeg ta med begge to? det var bra at du sa det melody! ellers hadde jeg bare tatt med den syke rotta. :)

pointless

Post by pointless »

gjesten var altså pointless som glemte å logge inn.

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Ja, de trenger jo kun å undersøke en av rottene, men begge trenger behandling, så det ville vært bomtur om du hadde tatt med deg bare den ene!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

da har man vert hos legen, og man vurderer å selge rotter med utstyr. det ble ikke noen middag på meg og samboeren i dag. heller ikke i morgen. 1220,- amøbesjekk og midd sjekk og det ene og det andre... sist gang kom det på 2.600,- vi har rett og slett ikke råd til dette! og enda har jeg ikke betalt hele regningen hos legen... :cry:

kittykatt

Post by kittykatt »

du skulle jo bare rett og slett drette i den der drit amøbesjekken, det er visst bare tull. min dyrlege hadde aldri hørt om å drive slik sjekking på rotter..

pointless

Post by pointless »

legen på avivet mener at det er veldig viktig, amøber kunne vistnok smite på mennesker også. han sa at mange dyrleger ikke synes amøber er viktigt. men han mente det var noe dritt og at det burde sjekkes. jeg tenker jo litt på jentene mine da, men nestegang det blir noe galt, så tror jeg ikke jeg orker mer... det har ikke vert annet enn problemer. vi vurderer å selge dem. men vi vet ikke ennå. :(

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg hadde nok sagt nei til den amøbesjekken, ja.... det skal være unødvendig å betale så mye for sånt!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

ringte ned og fikk ordna at det ikke ble noen amøbe sjekk. så da var vi nede i 720, det er jo et bra hakk...

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hva skal de ha 720 kr for?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

konsultasjon: 250,-

middsjekk: 350,-

pensjon 120,-

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Hvordan sjekket de midden? Fikk rottene behandling i dag? Hva vil en evt. behandling koste?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

pointless

Post by pointless »

tror medisin koster 250... er ikke sikker dårlig håndskrift på kviteringen. jeg veit iallefall at det er for dyrt for meg. jeg fikk ikke ta med rottene hjem, så da koster det også. de er ikke blitt behandlet ennå. men jeg håper det ikke tar lang tid ellers skal de sikkert ha betalt for enda en dag! grrrrrrr :evil:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Jeg beklager at jeg spør igjen, men jeg kjenner ikke til Avivets praksis så godt...

Hvorfor fikk du ikke tatt med rottene hjem? Skulle de sjekke noe mer? Hvorfor kunne de ikke få behandling mens du var der slik at du kunne ta dem med hjem igjen?

Hva slags behandling får de?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg synes Avivet går langt utover grensene her. For det første klarer de ikke å gi oss en god begrunnelse på det der amøbestyret. For det andre er det ingen grunn til at rottene skal bli igjen hos dyrlegen for å bli sjekket for midd og lus, det holder at dyrlegen tar en pelsprøve og en hudprøve. Andre dyrleger gjør det som en del av "konsultasjon", og ikke noe man skal betale ekstra i dyre dommer for. Bytt dyrlege! Det ville være synd om du og samboeren måtte velge mellom rotter eller middag!

pointless

Post by pointless »

hmm... ja jeg stussa litt på hvorfor demåtte ha dem der... han avivet legen ville jo være med på deres årsmøte sa han, for han mente at han måtte få snakke litt om amøber...
de skulle ta prøver av pelsen og såbnn. det var vel det eneste,,,

Locked