Dyrleger

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Dyrleger

Post by tantepose »

Dette er jeg ikke enig i!
Birkeland er distriktsveterinær og har ikke kapasitet til å ta imot smådyr.
Men mine hunder og katter,(to hunder og fem katter gjennom lange liv,)har fått utmerket behandling der.F.eks. kom jeg dit engang med en katt som var påkjørt og skadet i ansiktet.De var villig til å gjøre det de kunne dersom jeg kunne følge opp med stell.Kjeven var brukket og måtte festes sammen med ståltråd,så jeg måtte gi katten næring og væske med sprøyte.Vi satte opp skjema sammen med mengde og hyppighet av mating og medisinering i 3 uker.Litt av en jobb på en stor hannkatt,men vi klarte det!
Katten var til stor glede for oss i 5 år etter dette!<3
Han og kolegaene har stor kompetanse på de dyrene de tar på seg å behandle!
Jeg går også med rottene mine på Moa,desverre fordi jeg må,det er ingen andre her.Jeg har mistet to "friske" unge rotter etter småoperasjoner der,de klarte ikke å våkne opp fra narkosen de fikk.En tredje våknet etter 15 timer,men det hadde ikke gått om jeg ikke hadde våket over henne og stelt henne og hun ikke hadde vært så sterk.Hun måtte opperere en byll hun fikk etter en penicilinsprøyte de satte der.De to andre skulle lukke relativt små sår som rottene holdt åpne med stell og vask.Før opperasjonen på den siste ba jeg om de kunne få henne til å sovne med gass,men slikt utstyr har de ikke skaffet seg.Jeg grudde meg fælt til den siste skulle under kniven,men tenkte:det kan ikke gå galt igjen!Men det gjorde det altså og jeg mistet min elskede Twilight!
Går vel greit så lenge det bare er småting de skal ta seg av,men jeg er livredd for at noen av rottene jeg har nå skal behøve å oppereres noen gang!
Så bildet er nok litt mer nyansert....
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Overprising...?

Post by torasrotter »

nisse567 wrote:Vi var (nok en gang) en tur på Sørlandet i helgen.
Neste gang du er på sørlandet vill jeg annbefale deg å dra til Julia Ryen.. Hun holder til ca 20 min utenfor Kristiansand sentrum, og er den beste veterinæren vi har her nede.. :) Hun driver et kattepensjonat og veterinær driften i en ombygget låve, og det er utrolig flott og ordentlig der.. Hun har en gjennomsnitlig læren om rotter, men hun er veldig flink til å lytte på meg og hva jeg har å si.. For meg er dette veldig viktig, fordi jeg tror at man kunne ungått veldig mange feilmedisineringer hvis man hadde hørt mer på hva eierene har å si..Mange ganger viser ikke dyrene de samme symptomene når de kommer til vetten som de gjør hjemme..

Hun er heller ikke så dyr, og er veldig flink til å følge opp.. Jeg var der med en gravid rotte som de hadde fått inn fra Imazo på dyrebutikken her i byen.. Jeg fikk så vondt av hun der hun lå i butikkvinduet på spon, uten hus eller noen ting..Så jeg kjøpte hun og reiste rett til vetten, for stakkars lille jenta var jo ikke mer enn 8 uker gammel :cry: Jeg måtte betal 195.- for konsultasjon, og det er ikke så mye synest jeg.. For ca 2 år siden hadde jeg middkur på 18 rotter og 3 kaniner, og det måtte jeg betale 590.- for.. Abolutt en dyrlege jeg vil annbefale på det varmeste...
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Re: Tønsberg

Post by Lucifer »

prinetti wrote:Hadde en ringerunde til vetrinærer i Vestfold (tønsberg) området før kastrering på to gutter.

Vestfold dyrehospital. "ja selvfølgelig kunne de rotter, de var jo en smådyrsklinikk" Pris for kastrering var over 2000 for begge.

Dyreklinikk24: Aldri hørt om kastrering av rotter, men 1300 for en. 2500 for begge.

Tønsberg dyreklinikk: 1400 for begge. Begge var våkne og seg selv da jeg hentet dem. Ene gutten min fikk litt komplikasjoner etter operasjonen, som ble oppdaget lørdag natt. Ringte og dyrlegen på vakt ville veldig gjerne at vi kom, så han kunne se.
Konsultasjoner i helger koster 1200kroner, men jeg fikk halv pris på mitt hastebesøk.
Enda en haste konsultasjon. Antibiotika for en uke. Ingenting å betale.

Så enn så lenge bruker jeg Tønsberg dyreklinikk. og enkelt telefon nummer 33333333 :)
Hm... jeg har veldig dårlige erfaringer med Tønsberg dyreklinikk. Riktignok på kanin, ikke rotte, men jeg setter aldri mine bein der mer.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Rottefluffen »

eg synes det var veldig bra hoss mostue og lutro :D
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Tonje! »

Rottefluffen wrote:eg synes det var veldig bra hoss mostue og lutro :D
Så godt å høre noen erfaringer fra Bærumsområdet! Har du vært til flere dyrleger i Asker/Bærum? Var det dyrt på Molu?

Tell me everything :lol:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Rottefluffen »

tror ikke det vaR så synsykt dyrt med de er veldig flinke med rotter :D
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Dyrleger

Post by Atyla »

var hos ABC Dyreklinikk i Drammen i dag=) de var veldig flinke. det var ei der som kunne en del om rotter. jeg har ikke så mye penger denne mnd og fikk gode avslag!
skulle teste om Alex var drektig(hun er snart 2 år!!) og heldigvis var hun ikke det. og Luskesnike hadde sår i øyet og det var sårt men heldigvis ikke farlig.
tok røntgen av Alex for å se om hun var drekig.og fikk med øyesalve til Luske.
tilsammen kostet det 735kr. ville nok ha kostet mye mer. slikt er ikke billig nei!
fortalte hun damen som satt i kassa om rotter. og at hun kunne gå inn på ntf sine sider når det var noe hun lurte på. ba henne og få tak i brosjyrer om rotter.

Lotta
Pinky
Posts: 18
Joined: 08 Mar 2010, 12:16
Location: Kristiansand

Re: Dyrleger

Post by Lotta »

Hei, jeg er ny på forumet og prøver å finne litt informasjon om dyrleger i Kristiansand, om hvilken vi bør bruke til rotte? Jeg jobber i Dyrebeskyttelsen og vi har fått inn ei rotte noen flyttet fra. Ingen av oss har noe særlig peiling på rotter, så jeg påtok meg ansvaret med å passe henne, og lære noe om rotter! :)

Jeg har søkt på forumet for å prøve å finne informasjon om hvem i Kristiansand vi bør gå til, uten det store hellet. Jeg ser Julia på Tveit blir nevnt, men virker ikke som hun har mer peiling enn de på Sørlandets (som vi bruker til katter). Jeg hadde rotta Lotta (som hun er blitt kalt) til Nina på Sørlandets, og hun er jo ok, men skulle gjerne funnet noen som har peiling.

Stamberg er for så vidt utelukket nå, for han har operert hånda og har derfor bare vikar for tiden.

Kan noen hjelpe med noen erfaringer?
"I didn't jump to conclusions, I took one step and there conclusions were."

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Rottefluffen »

ny opdatering ang molu: Veeeeeldig dyrt. hørte de var ganske flinke på A1 i Asker har ikke vert der ennå men drar nok der neste gang ;)
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Rottefluffen »

noen som har noen erfaringer med Avivet i Oslo??
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrleger

Post by lucas »

Jeg har ingen erfaring med Avivet, men du kan google de og se hva som kommer opp ;) Har hørt veldig lite positivt om klinikken.

Nå har jeg vært på Sinsen Dyreklinikk for andre gang, fikk godt inntrykk første gangen, men ville se litt mer av Paula som tar seg av rotter før jeg skrev noe. Men om noen i Oslo området har noen kompliserte tilfeller er nok dette stedet og dra til. Vet at navnet Paula Bracht Brynildsen går igjen på papegøye og fugleforumer og kaninforum. Hun er nok flink på alle smådyr utenom hund og katt har jeg inntrykk av. Kunnskapene hennes overgår de aller fleste andre veterinærer her i Norge. Vet at hun har byttet klinikker en del, men det er altså Paula som er flink, så Sinsen er ikke noe for rotteeiere uten Paula ;) En konsultasjon koster 425,- , men vær obs! på at de kan ta seg betalt pr. dyr. Jeg hadde med 3 dit forrige gang og betalte da for to av de. Tror det kommer ann på tiden som blir brukt også.

Burde ikke den vet. lista oppdateres? Tenkte spesielt på Bergen hvor kun en klinikk står oppført, men Stend som jeg har lest skal være så flinke står ikke der?

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Dyrleger

Post by renya »

lucas wrote:
Burde ikke den vet. lista oppdateres? Tenkte spesielt på Bergen hvor kun en klinikk står oppført, men Stend som jeg har lest skal være så flinke står ikke der?
Det burde den absolutt! Skal ta tak i det, takk :)
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Kesia »

Jeg bor i på Brakerøya i Drammen og bor 5 minutter unna Drammen Dyreklinikk som ligger rett ved CC senteret. Jeg har bare vert hos dyrlegen med rottene 3 ganger hittil, og jeg er veldig fornøyd med behandlingen dem har gjort.

http://www.drammenvet.no/?
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Dyrleger

Post by Rottefluffen »

er det dyrt der? :rat:
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Dyrleger

Post by lucas »

De er ikke så mye dyrere enn andre klinikker i Oslo området, men det blir visst veldig dyrt før du drar derfra. Behandlingsmetodene er heller ikke bra. Men google det så kan du lese om de, ganske tragisk det som står. Du kan søke inne på forumet her og, er et par historier.

Post Reply