Dyrleger

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Dyrleger

Post by Camilla Ø »

Jeg har påtatt meg ansvaret for å oppdatere dyrlege-informasjonen på NTF sine sider. Da trenger jeg masse hjelp fra dere!

Kan dere sende meg en mail eller en pm der dere forteller hvilken dyrlege dere bruker og hvorfor dere er fornøyde med akkurat den dyrlegen? Jeg trenger også navn, adresse og tlf.nr til dyrlegen.

tezza

men hva

Post by tezza »

er mailadressen din??

tezza

jeg fant

Post by tezza »

jeg fant jeg fant. bare meg som slurver litt

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Det var desverre veldig få som sendte meg informasjon om dyrlegene sine. Det kan tenktes dette skyldes at deres dyrlege allerede står på listen, så jeg ber derfor alle om å kikke på listen og gi meg tilbakemelding på om dere er positive eller negative til den dyrlegen som står oppført fra deres distrikt - gjerne med en liten kommentar. Da vet jeg i hvert fall hvilke dyrleger på listen som fremdeles er aktuelle.

http://www.tamrotter.com/linker/link_vetliste.php

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Her var det jo ingen fra Østfold :shock: Det må vi gjøre noe med :D
Jeg kan starte litt da iallefall.

Moss Dyreklinikk: Veldig koslige der, men ingen erfaring med at de kan noe om rotter, men veldig flinke med hund/katt. Ikke så dyre som enkelte, men heller ikke billige. Pris eksempel: LVI behandling 5 rotter: 850kr

Jeløy Dyreklinikk: Disse har jeg erfaring med at er veldig dyre i drift, så har aldri vært der med smådyr. Var der en gang med en kamerat som skulle inn med bikkja si, endte desverre med avlivning... Pris eksempel: LVI behandling 5 rotter: 1150kr

Hanne Kure. Holder til i Rygge, Halmstad, utrolig koslig, forklarer deg altid, stresser ikke. Hun er vel den billigeste dyrlegen jeg har vært borti, trives veldig når jeg kommer dit. Hun har vært med på labratoriet med rotter før, men er redd for at de skal bite da, hehe. Så det er hun her jeg har holdt meg til. Hun tar ikke betalt for spørsmål du gjerne vil ha svar på heller. Pris eksempel: LVI behandling 5 rotter: 350kr og deretter 50 kr hver 5 dag pr. rotte til den er frisk. Dette har jeg funnet ut er den mest lønnsomme, og de blir faktisk friske :D

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Hjemmebesøk i Oslo:
Heidi Nøstvig, 950 71 012,
(Hellerudsvingen 5, 0684 Oslo)

Bør ihvertfall veterinærer som står oppført privat, forespørres før de listeføres? Det er slett ikke umulig ...
En annen ting; det er noe vanskelig å forholde seg til utpreget subjektive kommentarer på en slik liste - det er jo ikke til å komme fra at erfaringene til tider kolliderer ganske brått og brutalt. Burde disse kommentarene sløyfes? Hvis ikke - hvordan skal man da balansere dem uten å henge ut noen ved navn?
Anita

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

godt poeng.

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Anbefaling av gode navngitte rotte-veterinærer ved en klinikk er en bra ting etter mine begreper - da får man silt ut de som ikke er det, på samme adresse. Kan ikke da listeføringen sees på som en anbefaling alene? Dermed kan navnet slettes hvis det dukker opp berettigete klager = styr unna denne / disse.. Alternativt bør det føres en svarteliste et sted, men da dukker jo problemstillingen med navn opp igjen. Hvis veterinærlisten heter noe sånt som "veterinærer anbefalt av NTFs medlemmer" el lign - da må vi jo kunne sjonglere litt med den, vel? For gule sider har jo hele listen - vi ønsker vel å fremheve de som er jevnt gode + de som er noe spesielt - for oss?
Anita

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Og med det samme jeg er på gli her; ved klager - kan det ikke lagres en liten tråd med dette i styreforum - da kan informasjon gis ut på forespørsel, istedetfor å henges ut på nett? Ikke det at det vil bli stor så trafikk, men det kan jo skje at en eller annen vil sjekke ut noe i forhold til egne erfaringer ...?
Anita

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Jeg syns det var en god ide å legge inn klager/negative erfaringer i en tråd på styreforumet hvis disse dukker opp. Jeg syns det er for mange problemstillinger med å ha en "advarselsliste" med dyrleger vi ikke liker. Jeg syns også det er en god ide å sjekke med navngitte dyrleger før vi legger de på listen, det kan jeg gjøre. Og jeg er enig i at det er en stor fordel å ha navngitte leger hvis vi har sjansen. Kunnskapen til dyrlegene ved en klinikk kan variere veldig mye.

Så jeg er i grunn veldig enig i dag :D

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Vil forresten si at det er ingen ting negativt ment med de dyreklinikkene jeg nevnet. Prismessig jeg tenkte på. Har liksom brukt alle utenom en når det gjelder smådyr, og det er jeløyen. Men er nok noen som har andre erfaringer derfra. Deriblandt mener jeg og huske at en her på forumet har jobbet der i praksis, og hun var fornøyd med arbeidet de gjorde der oppe :)

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Jeg vil gjerne også trekke frem Gisle Sjøberg på A1 i Asker, en kunnskapsrik, entusiastisk fyr som gladelig svarer på spørsmål, forklarer og veileder samtidig som rottene får meget god behandling. Han er flink til å holde seg oppdatert på nye teknikker også, og syr f.eks de peneste sting jeg har sett.

Sist jeg var innom var han dog bare tilgjengelig halvparten av tiden, så han er ikke så lett å få tak i. Jeg anbefaler å forhøre seg når man bestiller time.

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Den siste gangen jeg dro til veterinæren forsøkte jeg med på Sørum og Fet Veterinærkontor 63881625.
Anders Grøndahl var veterinæren som tok oss i mot, og gav Cornelia medisiner, til tross for at hun ikke lagde noen lyder der og da. Han stolte på at jeg kjente dyret mitt best, og konsultasjonen og utskrivning av resept kostet 255 kr.
Jeg hørte med han hvor mye en evt. operasjon av svulster, byller, tumorer ville koste, og han svarte at han ikke kunne tenke seg å ta over 500 kr for det. :akt:

Alt i alt var jeg ganske fornøyd med den turen vi tok dit, Anders var en hyggelig mann, virket flink og fortåelsesfull, lokalet var utbygd og nyoppusset, en liten butikk med fôr og småting, og et stort venterom.

Neste gang det er noe, tar jeg nok turen dit igjen. Et godt førsteinntrykk! :bravo:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Veterinærvakta i Lærdal er nokså bra. De har ikke mye erfaring med rotter, men de gjør sitt beste! :) Veldig hyggelige, hjelpsomme. Ikke spes dyrt heller, fikk vite at kastrering av en rotte+beh. mot LVI på 2 andre rotter kom på tilsammen 5-600kr. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

kristin på sørlandets dyreklinikk.. (men hun er i permisjon nå, selvsagt....) http://www.sorlandets-dyreklinikk.no/ står ikke ome henne på siden

nå går jeg til distriktsveterinæren i kristiansand
http://www.randesund.dyreklinikk.no/ var også han som oppererte kulen til Tjukka mi som ble veldig vellykket. Betalte for det 750 kr..

på sørlandets dyreklinikk hadde operasjonen kostet 1500-2000...

har også vært i kontakt med ABC dyreklinikk via tlf, de skla vist å ha en dyrlege som kan rotter...



full oversikt her http://www.dyreklinikk.no/
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Post Reply