Midd!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Locked
Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Midd!

Post by Morgan's »

AAARRGGHHH!!!!! :shock: :x
Rottene mine har midd!!
Jeg kan få tak i Ivomec, men hva blir doseringen? Pasta eller mikstur?

Rose

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Frontline

Post by Morgan's »

Fant ut at det er husstøvmidd, så da hjelper det ikke med Ivomec. Jeg har kjøpt Frontline nå. Har veldig god erfaring med Frontline da rottene mine hadde lus engang. Kanskje til å anbefale til andre som sliter med lus og midd :wink:

Henriette

Post by Henriette »

Frontline tager vist ikke mider, mener kun at det er Ivomec der gør.

For lus kan du også bruge Advantage Vet. Jeg kan desværre ikke huske dosseringen, men jeg kan skaffe den hvis du ønsker det ? :D

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hvis det er husstøvmidd skal du ikke behandle rottene dine med noe. Du kan evt bade dem i lunkent vann, og skifte strø i buret. Og støvsuge rommet rottene står i. Husstøvmidd angriper ikke rottene, og det vil ikke ha noen effekt å gi rottene noe!

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

??? Husstøvmidd

Post by Morgan's »

Hmmm...
Her på jobb sier de at husstøvmidd kan være et problem om vinteren da folk vil ha det så varmt inne. Jeg tok med meg en del hår og det var mange midd å finne da jeg såg på det i mikroskopet.. Sellom husstøvmidd ikke angriper rotter, kan det være skikkelig plagsomt å ha de i pelsen. Ivomec hjelper ikke mot midd som ikke suger blod eller lever i huden siden midden må få i seg kroppsvæske for at Ivomec'en skal være effektiv. Disse var fargeløse og ikke fulle med blod. Frontline skal ta alt som lever i pelsen (sprayflaske).. Jeg prøver.. :?
Jeg bruker Yesterday's News og skifter strø engang i uken. Det er lite støv ellers her i huset siden jeg har astma..
Håper det virker da. Jeg har badet de med hundesjampo mot flass og lopper men det ser ikke ut som det hjelper.. :(
Jeg skal også se på middene engang til. Kanskje er det en annen art allikevel?

Rose

Tine

Post by Tine »

Heisann... Rotter kan få midd av høy, så jeg anbefaler å ikke ha høy til dine rotter. :wink:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hvis man skal bruke høy til rottene så legg det i fryseren et døyns tid..da dør midden i høyet..

Locked